CCOO valora positivament l’acord sobre l’aplicació de l’ERTO de Seat

A partir del 27 d’abril es reprendrà l’activitat de manera esglaonada per garantir la implementació de les mesures de seguretat

Aquest matí, la direcció de Seat i el comitè d’empresa han arribat a un acord sobre l’aplicació de l’ERTO que ha presentat l’empresa per causes organitzatives, a partir del proper 27 d’abril, quan està prevista la represa de l’activitat de manera esglaonada, en 3 fases, per garantir la implementació de les mesures de protecció per a la salut de les seves treballadores i treballadors. Aquest procés podria tenir una durada d’unes 8 setmanes.

CCOO d’Indústria de Catalunya fa una valoració positiva de l’acord assolit, ja que incorpora algunes de les propostes del sindicat per intentar minimitzar l’afectació de l’expedient sobre la plantilla, tant en termes econòmics com de conciliació de la vida familiar i la laboral.

Aquest ERTO afectarà el personal directe de producció i el personal indirecte vinculat a la producció de les factories de Martorell, Zona Franca, Components i Centre de Recanvis, i podria afectar fins a 11.061 persones: un màxim de 9.390 en la primera fase, un màxim de 6.759 en la segona fase i un màxim de 3.558 en la tercera.

Segons s’ha acordat, queden excloses de l’expedient les persones més grans de 53 anys i les que no tinguin les cotitzacions necessàries per tenir dret a l’atur. També queda fora de l’ERTO el personal indirecte que no està vinculat a l’àrea de producció, per al qual es fomentarà el teletreball, sempre que sigui possible, especialment en el cas de les persones amb fills menors de 14 anys al seu càrrec. Les treballadores i treballadors no vinculats a la producció s’aniran reincorporant progressivament en les pròximes setmanes.

L’empresa ha acceptat la petició de CCOO i UGT de tenir en compte la situació familiar de la plantilla a l’hora de decidir qui resulta afectat per l’expedient, per tal de facilitar la conciliació de la vida laboral i la familiar.

Així mateix i gràcies a la pressió dels sindicats, s’ha acordat un pla social que estableix que l’empresa complementarà la prestació d’atur podent arribar al 90 % del salari net i mantindrà les aportacions íntegres al pla de pensions; es garanteix el 100 % de les pagues extraordinàries i les vacances, i s’ha pactat un pla de formació.