S’arriba a un acord d’ERTO de reducció de jornada a Schneider Electric

El passat divendres 17 d’abril es va tancar l’ERTO a Schneider Electric, amb acord de CCOO d’indústria en solitari com a sindicat majoritari. La resta d’organitzacions han considerat que, o bé, no era el fòrum adequat per negociar, insistint en els avantatges excloents i nacionalistes de la negociació col·lectiva, o bé creient que a Schneider això de la pandèmia no l’afecta. Sembla incomprensible l’actitud d’algun sindicat que signa molt pitjors condicions en altres ERTO i en aquest, en canvi, prefereix no mullar-se, beneficiant-se de l’acord signat per CCOO d’Indústria.

Les condicions pactades, ja informades per CCOO a la plantilla, preveuen complements del 80% del salari brut fix, les vacances íntegres i les pagues extres no estan afectades per la suspensió de jornada. A més, s’ha aconseguit crear una comissió de seguiment a cada centre, apart de la global d’àmbit estatal, cosa que ens permetrà sens dubte garantir que l’empresa no abusi ni utilitzi l’acord de mala manera, fent que sigui efectiu on realment sigui necessari.

Hem informat la plantilla a través de comunicats des de divendres a la nit, hem creat una calculadora que s’enviarà a tots els treballadors i treballadores, perquè tothom sàpiga com l’afectarà econòmicament aquesta situació, per això CCOO d’Indústria també ha aconseguit que en l’acord es prevegin bestretes per als treballadors i treballadores que ho poguessin necessitar en una situació tan complexa com en la que estem.