SEAT començarà a fabricar mascaretes

Una mascareta destinada al personal sanitari que treballa a la UCI i una altra més senzilla per a pacients. Aquests són els dos productes que es podrien començar a fabricar a les instal·lacions de SEAT amb impressores 3D si finalment reben l’homologació de filtres homologats i poliamida, un material resistent que aguanta altes temperatures i que es pot reutilitzar.

Segons ho explica Rafa Guerrero, secretari general de CCOO del Grup SEAT, de les segones se’n fabricaran deu mil unitats al dia i de les primeres només trenta o quaranta, ja que només hi ha una impressora a la fàbrica que treballi amb aquest material. En la producció de les mascaretes més senzilles també hi participarà la plantilla de Pronovias.
Guerrero també relata que va ser a finals de la setmana passada quan un grup de treballadors de diferents àrees, entre les quals les de logística, manteniment i el CPD de SEAT, va tenir la idea de fabricar mascaretes en conèixer l’escassetat de material que hi havia als centres hospitalaris. Després de rebre el vistiplau de l’empresa i l’impuls de CCOO, es van posar mà a l’obra durant el cap de setmana.

Des de llavors, i després de coordinar-se amb el personal sanitari, al centre de prototips i desenvolupament de la companyia s’ha treballat en diferents projectes fins a arribar fins aquí, amb l’objectiu que les mascaretes fossin útils. Per aconseguir-ho, han treballat amb els materials que s’utilitzen per fabricar alguns dels components que porten els vehicles de SEAT.

Si finalment la producció de les dues mascaretes es posa en marxa, no serà necessari que treballi molt personal a les instal·lacions. Es tracta de processos molt automatitzats que impliquen pocs treballadors i treballadores. L’únic objectiu és dotar el personal sanitari d’equips de protecció individuals.