Per a CCOO, el primer és protegir la seguretat de les plantilles, davant l’estat d’alarma decretat pel Govern

Nota de la federació d’Indústria estatal

En aquelles empreses industrials  on no es compleixin els protocols de seguretat que eviten la propagació del coronavirus entre les plantilles, CCOO d’Indústria denunciarà la situació davant la Inspecció de Treball. Serà l’Autoritat laboral la que determini si paralitza l’activitat i envia el personal a casa, perquè entén que no poden seguir treballant en aquestes condicions. El sindicat afronta aquesta crisi sanitària del coronavirus tenint clar que allò prioritari és protegir la salut i que hi ha empreses que presten serveis essencials que no poden cessar la seva activitat.

Nota de la federació estatal:

CCOO d’Indústria està recollint informació entre les seves seccions sindicals per determinar en quina situació es troben les empreses dels seus sectors, després que es decretés l’Estat d’Alarma. El primer dia laborable després de la decisió de Govern, el consum elèctric va caure un 16% al conjunt de l’Estat i són moltes les empreses que estan plantejant acomiadaments i expedients temporals de regulació d’ocupació. Els constructors de la indústria de l’auto van decidir cessar la seva activitat industrial i aniran enviat a casa els seus treballadors i treballadores. És d’esperar que continuïn el mateix camí els fabricants de components d’automoció.

Per a CCOO, les empreses han d’estar operatives sempre que s’extremin les mesures de seguretat i es garanteixi que es compleixen els protocols que es van pactar amb la representació legal dels treballadors i treballadores. Quan la salut i la seguretat laboral de les plantilles estigui en qüestió, CCOO d’Indústria posarà el cas en coneixement de la Inspecció de Treball, perquè sigui l’autoritat laboral la que decideixi si el centre ha de romandre obert.

CCOO considera que són estratègiques, tant les empreses que presten serveis essencials per a la ciutadania (energia, farmacèutiques, hidrocarburs, agroalimentàries …), com les que realitzen el manteniment d’aquests sectors (telecomunicacions, elevació, instal·lacions …). En totes elles s’ha d’extremar l’aplicació i el seguiment de les mesures preventives per garantir la salut de les plantilles, amb la finalitat que no cessi l’activitat.

CCOO d’Indústria reclama a Govern central i als autonòmics que es posin en marxa totes les facilitats perquè les empreses es mantinguin operatives, garantint la salut dels seus treballadors i treballadores. El control ha de ser exhaustiu perquè no es cometi cap abús en un moment molt delicat. El sindicat tem que mesures preses a corre-cuita i amb poca visió de futur, puguin posar en perill l’activitat industrial.