Aquest dijous concentració de les plantilles de Nissan davant el Parlament de Catalunya

CCOO valora positivament la reunió d’ahir entre els comitès de Nissan i les conselleries d’Empresa i Treball

Aquest dimarts, 3 de març, els comitès d’empresa de Nissan s’han reunit amb la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani. En aquesta trobada se’ls ha presentat l’informe elaborat per la Generalitat sobre la situació actual i futura del sector de l’automoció a Catalunya.

Pel que fa a la situació de Nissan, se’ls ha comunicat que s’ha preparat un pla de competitivitat, en coordinació amb el Ministeri d’Indústria, que es vol presentar a la direcció japonesa de Nissan. En aquest pla, l’Administració planteja que no només es tracta d’oferir ajudes i subvencions econòmiques a la multinacional, sinó de situar la ciutat de Barcelona com a punt geogràfic que faci interessant la permanència de Nissan a la capital catalana (zona portuària, proveïdores, formació…). Un pla que esperen poder debatre directament amb la direcció de Nissan.

CCOO de Nissan valora positivament la reunió, com un pas important per seguir reivindicant la necessitat d’un pla industrial que garanteixi la continuïtat de l’activitat a Barcelona i el manteniment de l’ocupació. Per CCOO és extremadament urgent que la multinacional japonesa anunciï l’adjudicació de nous models que permetin la viabilitat de Nissan a Barcelona, Montcada i Reixac i Sant Andreu.

Per tot això, aquest dijous, 5 de març, les treballadores i treballadors de Nissan es concentraran a partir de les 18 hores, davant del Parlament de Catalunya, per exigir al Govern de la Generalitat que faci tots els esforços necessaris per aconseguir garantir el manteniment de l’activitat i el futur dels llocs de treball de Nissan a Catalunya. CCOO d’Indústria els acompanyarà en aquesta mobilització per exigir a l’Administració la defensa del teixit industrial i l’ocupació vinculada al sector de l’automoció.