CCOO signa un important acord amb Pronovias Group per a l’equiparació del permís de naixement entre mares i progenitors

La Secció Sindical de CCOO a Pronovias ha signat, aquest migdia, amb la direcció de l’empresa un important acord que equipara i iguala el permís de naixement entre mares i l’altre progenitor o progenitora. La signatura ha tingut lloc en el marc d’una assemblea amb més de 350 persones treballadores, de les quals el 28% eren homes.

Amb aquesta resolució el grup demostra que és possible avançar cap a la igualtat real i efectiva entre dones i homes. L’acord preveu la igualació del permís a l’altre progenitor, ampliant 4 setmanes més per naixement fins arribar a les 16 setmanes, amb efectes de caràcter retroactiu a 1 de gener 2020.

Amb el naixement, se suspendrà el contracte de treball del progenitor diferent de la mare biològica durant 16 setmanes (12 que marca la llei + 4 per acord amb l’empresa), de les quals les sis setmanes ininterrompudes immediatament posteriors al part seran obligatòries i s’hauran de gaudir a jornada completa.

La suspensió del contracte de cada un dels progenitors per la cura del menor, un cop transcorregudes les primeres sis setmanes immediatament posteriors al part, es podrà distribuir a voluntat de la persona en períodes setmanals, a gaudir de forma acumulada o interrompuda i exercitar-se des de la finalització de la suspensió obligatòria posterior al part fins que el fill o la filla compleixi dotze mesos. De la mateixa manera, la mare biològica podrà anticipar el seu exercici fins a quatre setmanes abans de la data previsible del part. La suspensió del contracte de treball, transcorregudes les primeres sis setmanes immediatament posteriors al part, podrà gaudir-se en règim de jornada completa o de jornada parcial, sense que el seu exercici pugui transferir-se a l’altre progenitor.

D’altra banda, s’acorda el Permís per Cura del lactant. La mare i l’altre progenitor podran, lliure i voluntàriament, accedir a l’acumulació del permís per cura de lactant en 15 dies naturals acumulables, ampliant-se en el supòsit de part, adopció, acolliment o guarda múltiples en dues setmanes més per cada fill a partir del segon.

Aquest acord integra la normativa vigent RD 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i l’ocupació.

No és la primera vegada que Pronovias Group, amb l’objectiu de facilitar i potenciar la coresponsabilitat i conciliació de la vida laboral i familiar de la seva plantilla, acorda mesures importants i pioneres, com la que es va signar amb la Secció Sindical de CCOO al març de l’any passat:

• Les dones, entre els mesos 5 i 7 d’embaràs, podran treballar 7 hores cobrant el 100%.
• Entre els mesos 7 i 9 podran treballar 5 hores, cobrant el 100%.
• A l’acabar la baixa maternal, es podran reduir la jornada en un 25% durant dues setmanes, cobrant el 100%.
• Es podran compactar la jornada de treball fins que la criatura tingui dos anys.

CCOO confirma que acords com aquests són els que demostren que és possible avançar cap a una igualtat efectiva i real entre dones i homes.