La plantilla de Nissan rebutja l’ús partidista del conflicte en un vídeo difós per VOX Barcelona

Per xarxes socials

Adjuntem comunicat dels Comitès d’Empresa de Nissan:

COMUNICAT COMITÈS D’EMPRESA NISSAN:

Davant el vídeo difós per les xarxes socials per VOX Barcelona, a través de Jordi de la Fuente, en qualitat de sotssecretari d’Organització, els Comitès d’empresa de Nissan, centres de Montcada i Zona Franca, volen manifestar el següent:
1. Rebutgem enèrgicament l’ús partidista d’aquest conflicte que fa VOX, un partit d’ultradreta, homòfob i masclista, representant directe de l’herència del franquisme.
2. Els Comitès d’empresa, a través dels seus sindicats integrants, no comparteixen en absolut els idearis de les polítiques i els seus representants autoritaris, que sota l’aparença d’estar amb els treballadors/es, amaguen el seu més absolut rebuig a aquests, criminalitzant constantment el treball sindical des de tots els àmbits possibles.
3. La força col·lectiva i unitària dels treballadors i treballadores de Nissan s’expressa en la unitat dels sindicats que formen el comitè d’empresa i la resposta de la plantilla a les mobilitzacions en defensa del seu treball, com fem de manera reiterada al llarg de la nostra història.
4. Rebutgem la voluntat de ruptura que mostra VOX amb l’ús partidista d’un missatge ultranacionalista que s’allunya rotundament dels interessos reals de les treballadores i els treballadors de Nissan en particular i amb caràcter general. Així ho expressarem de reproduir-se en les successives mobilitzacions que duguem a terme.
5. La lluita obrera és l’única eina efectiva per millorar i protegir els drets dels treballadors/es, sigui on sigui, i a més és incompatible amb els idearis d’un partit polític de la més rància ultradreta, populista i que només té com a objectiu fracturar la societat, perseguir als més febles i afavorir les elits que els sostenen.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de febrer de 2020