El sindicalista de CCOO Pere Colell, guardonat amb la Medalla al treball President Macià

El nostre company Pere Colell i Vilajosana ha estat guardonat amb la Medalla al treball President Macià en reconeixement a la seva trajectòria i aportació en l’àmbit sindical, on ha estat un referent en matèria de política industrial i ha contribuït decisivament a què la nostra organització, CCOO, desenvolupi una tasca d’anàlisi de la realitat sectorial i territorial de la indústria a Catalunya. L’acte d’entrega de les medalles i plaques al treball President Macià s’ha fet aquest dijous, 19 de desembre, al Palau de la Generalitat de Catalunya i hi han assistit els secretaris generals de CCOO de catalunya, Javier Pacheco, i de la federació CCOO d’Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández.

Aquest guardó és una distinció que atorga el Govern de la Generalitat de Catalunya com a reconeixement a aquelles persones que hagin destacat per les seves qualitats o mèrits personals o pels serveis prestats en benefici dels interessos generals, dins el món del treball.

CCOO d’Indústria de Catalunya celebrem que el nostre company hagi rebut aquesta distinció, ja que és un reconeixement més que merescut a una llarga trajectòria sindical en defensa dels interessos dels treballadors i treballadores, especialment en l’àmbit de la política industrial i l’anàlisi de la situació economico-industrial de les empreses, com a eines fonamentals per desenvolupar l’acció sindical.

Currículum

Pere Colell i Vilajosana va treballar en diverses empreses del sector del metall i l’any 1976 va tenir un paper destacat en la vaga de la Motor Ibérica, i arrel de la vaga va ser acomiadat. A finals dels anys setanta va entrar a col·laborar a CCOO al Sindicat del Metall de Barcelona, més endavant va ser secretari d’Acció Sindical de la Federació del Metall de CCOO i secretari de Política Industrial de la Federació Minerometal·lúrgica de Catalunya i a la Federació d’Indústria de Catalunya. Actualment, continua col·laborant a l’Àrea de Política Industrial de CCOO d’Indústria de Catalunya articulant un sistema d’anàlisi de comptes de les empreses que ens ha permès desenvolupar l’acció sindical a partir d’un coneixement previ de la situació econòmica real de l’empresa i aprofundint en les eines perquè els delegats i delegades facin efectius els drets d’informació, consulta i participació.

El treball d’en Pere Colell ha estat essencial en la construcció del discurs del sindicat en matèria de política industrial. CCOO és avui un actor impulsor de la política industrial i d’instruments estructurals com són el Pacte nacional per la indústria, gràcies, en bona part, a la capacitat que han tingut dirigents com en Pere per fer entendre als sindicalistes de CCOO als sectors industrials la necessitat de conèixer la situació econòmica de les empreses i d’incorporar i defensar les propostes en matèria de política industrial en la nostra acció sindical.

Ha format part del Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya i ha estat formador en diversos cursos i seminaris sindicals, especialment en matèria d’interpretació i anàlisi de balanços i comptes de resultats a les empreses.