Les treballadores i treballadors jubilats d’Endesa inicien mobilitzacions davant la pèrdua de beneficis socials

Aquest mes de setembre els treballadors i treballadores jubilats d’Endesa han rebut una carta de la direcció de l’empresa en què se’ls notifica que a partir de l’1 d’octubre es farà efectiva la pèrdua del dret de bonificació de la tarifa elèctrica, que des de fa molts anys tenen els treballadors i treballadores del sector elèctric, inclosos els jubilats i els seus vidus/vídues. Una mesura que s’emmarca en la política unilateral de retallades de drets i beneficis socials que està aplicant la companyia en els darrers temps, malgrat els beneficis econòmics obtinguts.

En aquest escenari, CCOO d’Indústria obre un calendari de mobilitzacions per exigir a Endesa que reverteixi aquest mesura i respecti els drets i beneficis socials acordats amb la representació sindical de la plantilla. La primera d’aquestes mobilitzacions serà una concentració que es farà dimecres, 25 de setembre, a les 10 h, davant la seu de la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat (carrer de Sepúlveda, 148, Barcelona), on hi ha prevista una reunió amb el director general per tractar aquesta qüestió.

També s’estan establint contactes amb ajuntaments i altres entitats corporatives i municipals per denunciar l’actitud d’Endesa en matèria social (pobresa energètica, tracte als seus empleats, etc.).

CCOO d’Indústria manifesta el seu absolut suport a aquests extreballadors i extreballadores d’Endesa i es posa a la seva disposició per donar resposta a aquesta lamentable situació. Així mateix, insta la direcció de la companyia elèctrica a fer marxa enrere en aquesta política de retallades.