Signat el conveni col·lectiu del Grup Freixenet

Amb aquest acord es culmina la signatura de tots els convenis del sector del cava

Aquest matí s’ha signat el Conveni col·lectiu de les empreses del Grup Freixenet, on CCOO té una representació de més del 95 % i ha liderat les negociacions. CCOO d’Indústria valora positivament el conveni acordat, ja que suposa la recuperació del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores amb la implantació d’una tercera paga que quedarà consolidada l’any 2021.

El conveni té una vigència de quatre anys (2018-2021) i estableix un increment salarial d’un 2 % per a l’any 2018, amb caràcter retroactiu a l’1 de gener del mateix any. L’acord també estableix uns increments que repercutiran de manera lineal en el conjunt de la plantilla, amb la creació d’una tercera paga que s’abonarà el mes de setembre i que serà de 600 € el 2019, de 1.200 € el 2020 i de 1.950 € el 2021, que quedaran consolidats en les taules salarials del 2021.

Aquest acord garanteix la pau social a l’empresa i defineix un punt d’inflexió en les relacions socials i laborals a l’empresa. En aquest sentit, la nova direcció tindrà la complicitat de les treballadores i treballadors del Grup Freixenet per vetllar per la consecució dels objectius del conjunt de l’empresa i per l’expansió dels seus caves.

La Secció Sindical de CCOO del Grup Freixenet fa una crida a les institucions perquè s’avanci en la creació de la mesa sectorial del cava per  valorar els productes que es fan aquí, a més d’abordar conjuntament una estratègia industrial de futur que els ajudi a potenciar a nivell mundial la gran qualitat i varietat de les  produccions.