Reunió a Lleida

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO en la quantitat del salari dels temporers

La Inspecció de Treball ha coincidit plenament amb la interpretació de CCOO sobre la quantia i la fórmula per determinar el salari mínim interprofessional (SMI) dels treballadors i treballadores aixoplugats pel Conveni agropecuari de Catalunya i el Conveni de recaptació, emmagatzematge, manipulació i venda de fruites i verdures de Lleida.

Responsables de CCOO de Lleida i de CCOO d’Indústria de Catalunya van reunir-se fa pocs dies amb la Inspecció de Treball de Lleida per posar en comú la manera com s’havia d’aplicar l’SMI als sectors agrícoles, i per posar límit a les interpretacions que algunes patronals feien del Reial decret 1462/2018, de 21 de desembre, pel qual es fixa el salari mínim interprofessional per al 2019. Més concretament, la patronal de la fruita manifestava que l’SMI de 900 euros mensuals per 14 pagues no era d’aplicació als treballadors i treballadores temporers amb menys de 120 jornades treballades.

Finalment, la decisió de la Inspecció que dona la raó al sindicat és que només hi ha un salari mínim interprofessional, que és 12.600 euros anuals, i no hi pot haver discriminació entre treballadores i treballadors fixos i eventuals. El preu per hora dels treballadors temporers, en els dos convenis, s’ha de calcular dividint els 12.600 euros entre les hores de treball efectiu establertes en els convenis de referència. Això és: 7,02 euros l’hora en el cas del Conveni agropecuari de Catalunya, i 7,07 euros l’hora en el cas del Conveni de recaptació, emmagatzematge, manipulació i venda de fruites i verdures de Lleida.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de juny de 2019