Fuita d'amoníac a la planta de Carburos Metálicos a la Pobla de Mafumet

Els sindicats CCOO d'Indústria i UGT-FICA convoquen a l'AEQT per a una reunió amb caràcter d'urgencia de l'Observatori Sindical de Seguretat

A fi d’analitzar les actuacions fetes després de l’accident mortal, i posterior fuita d’amoníac, ocorregut el passat divendres dia 31 de maig a Carburos Metálicos de la Pobla de Mafumet que va motivar l’activació del pla d’emergència PLASEQCAT, els sindicats CCOO d’Indústria i UGT-FICA han convocat l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) per a una reunió amb caràcter d’urgència de l’Observatori Sindical de Seguretat.

Després de les reunions de coordinació mantingudes amb el actius sindicals tant de les empreses principals com de les empreses auxiliars que tots dos sindicats tenen a les empreses que treballen dins dels polígons, s’ha decidit convocar l’AEQT a mantenir una reunió urgent de l’Observatori Sindical de Seguretat, amb l’objectiu d’avaluar els fets i les actuacions del passat dia 31, i l’activació i coordinació de l’emergència, a fi de determinar si es va actuar correctament, si es van poder cometre errades i quines mesures s’han de prendre per solucionar les deficiències que es puguin detectar.

Aquest observatori manté reunions periòdiques per tractar temes relacionats amb seguretat i medi ambient i és fruit d’un acord entre l’AEQT i els sindicats CCOO d’Indústria i UGT-FICA, signat el passat novembre de 2018 i que va renovar i ampliar l’anterior.

A més es convocaran els comitès de seguretat i salut intercontractes de les empreses del Polígon Nord de la Pobla de Mafumet per fer la mateixa avaluació al si de les empreses que es van veure afectades per l’activació del PLASEQCAT.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de juny de 2019