CCOO rebutja l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) presentat per Total Petrochemicals

Tancament de la planta del Prat de Llobregat

El passat 2 de maig, la direcció de l’empresa Total Petrochemicals, situada al Prat de Llobregat, va presentar un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afecta 53 dels seus 61 treballadors i treballadores, la qual cosa podria significar el cessament de l’activitat i el desmantellament de la planta.

La direcció de l’empresa ha plantejat que, a causa de la baixada de vendes del polietilè a escala mundial, la capacitat de producció de la planta del Prat de Llobregat ha disminuït, i per això planteja el tancament i concentrar tota l’activitat a la planta de França.

CCOO no comparteix en absolut aquesta decisió, ja que suposa el tancament i la pèrdua d’una indústria d’alt nivell tecnològic, amb la consegüent pèrdua d’ocupació.

Així mateix, considera una tremenda inseguretat que la direcció argumenti en paral·lel que, a causa del Pla general metropolità que considera que l’empresa és dins de la zona de servei al Port de Barcelona, li comporta la impossibilitat de construir, fer canvis en l’activitat i la incertesa que puguin ser expropiats els terrenys.

CCOO no accepta de cap manera la decisió de la direcció de l’empresa, i fa una crida perquè, amb el conjunt de les administracions afectades, es pugui reconduir la situació i evitar la pèrdua d’una planta industrial d’alt nivell tecnològic i d’ocupació de qualitat, deslocalitzant les seves produccions.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de maig de 2019