El Comitè d’Empresa de Nissan Zona Franca i Montcada lamenta la falta de voluntat de la direcció per aconseguir un acord

Reunió d’ahir

Adjuntem comunicat de premsa del Comitè d’Empresa de Nissan:

Després de la reunió mantinguda durant el dia d’ahir, a la Direcció General de Treball, entre el Comitè d’Empresa i la direcció de Nissan, des del comitè d’empresa volem fer les següents manifestacions:
– Vam estar més de 17 hores reunits per trobar un acord que beneficiés les dues parts (empresa i treballadors).
– Si la reunió d’ahir no va acabar amb acord va ser perquè la direcció de Nissan va decidir donar per acabades les negociacions quan entenia que les seves necessitats estaven cobertes.
– Entenem que havíem aconseguit avenços importants en alguns punts, però que encara quedaven per aclarir temes molt importants, com els increments salarials i la garantia d’ocupació per als treballadors actuals, punts als quals la direcció de Nissan no va tenir cap interès a donar solució.
– Davant l’immobilisme de la direcció de Nissan a les propostes plantejades, el comitè d’empresa manifesta el seu més absolut rebuig per la manca de respecte a la representació sindical i al conjunt de treballadors de Nissan.
– Ens sembla lamentable que la direcció de l’empresa no ofereixi garanties d’ocupació reals per als treballadors que segueixen treballant en els centres de Zona Franca i Montcada, tot i que el comitè d’empresa ha realitzat innombrables propostes d’acostament.
– Ens sembla totalment desproporcionada la proposta de la direcció, que ni tan sols manté els increments de l’IPC, després d’anys en els quals la plantilla ha hagut de suportar nombrosos sacrificis.
– El comitè d’empresa manifesta la seva voluntat de seguir negociant amb l’única premissa de trobar un acord vàlid per a les dues parts.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de maig de 2019