Concentració avui, des de les 12 h, a les oficines centrals, a Esplugues

La Secció Sindical de CCOO a Nestlé Girona denuncia que l'empresa està represaliant la plantilla per la lluita que va suposar la signatura del nou conveni

Des de la Secció Sindical de CCOO de la fàbrica de Nestlé de Girona volen denunciar un fet desafortunat, i a la vegada vergonyós, que han viscut a fàbrica el passat 22 de març.

El Departament de Recursos Humans de fàbrica va decidir acomiadar un treballador, fonamentant-se en l’article 52.D de l’Estatut dels treballadors (“Por faltas de asistencia al trabajo, aun justificadas pero intermitentes [...]”).

Els diversos intents de negociar la readmissió amb Recursos Humans de fàbrica, amb la direcció, inclòs amb el Departament de Recursos Humans de Nestlé Espanya, han estat infructuosos. Uns i altres s’han passat la pilota.

El passat 3 d’abril vam fer una concentració a la porta de fàbrica. Avui, 11 d’abril, farem una altra concentració a les portes d’oficines centrals de Nestlé, a Esplugues de Llobregat -c/ Clara Campoamor, 2-, de 12 a 14 h.

L’empresa és coneixedora del problema de salut d’aquest treballador. Per tant podem fer tres lectures d’aquest acomiadament:
- És un acomiadament per motius econòmics.
- És un acomiadament que alerta la resta de treballadors que estar de baixa pot ser motiu d’acomiadament objectiu.
- És un acomiadament reaccionari per signar un conveni que, entres altres coses, ha aconseguit una cosa  històrica que és cobrar totes les baixes al 100 % i una pujada del 3 % més l’IPC al llarg de 5 anys.

També volem expressar que Nestlé fa anys que no és una empresa que representa el seu logo: uns ocells al niu i una mare que els alimenta.

Nestlé exhibeix de manera exuberant i presumida relats com “Nestlé: una empresa inspirada en las personas” i “Relaciones personales basadas en la confianza y el respeto mutuo”. És evident que aquesta mesura va en contra de l’esperit de Nestlé, i la Secció Sindical de CCOO farà tot el que sigui possible per girar la situació i mostrarà el seu rebuig als fòrums estatals i europeus corresponents.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 d’abril de 2019