Vaga a Endesa demà divendres, 12 d’abril

Concentració i manifestació a Barcelona

Demà divendres, 12 d’abril, els treballadors i treballadores d’Endesa aniran a la vaga, convocada per la decisió de l’empresa de bloquejar la negociació.

Durant els últims anys, Endesa, a través d’ENEL, ha portat a terme una aberrant política empresarial, desmembrant i apropiant-se aquesta última dels seus principals actius. Així mateix, Endesa ha iniciat una campanya d’amenaces per precaritzar les condicions de treball i retallar drets.

CCOO d’Endesa exigeix recuperar el poder adquisitiu, eliminar la bretxa salarials existent i negociar una estructura professional d’acord amb la realitat de l’empresa. El sindicat considera que des de l’inici de la negociació del conveni, l’únic que li ha importat veritablement a la direcció ha estat reduir i eliminar els beneficis socials.

A Catalunya, els treballadors i treballadores d’Endesa es concentraran des de les 10 hores davant les oficines de l’empresa (c/ Almogàvers, 11-17, Barcelona) per exigir els seus drets, per posteriorment marxar en manifestació fins a la plaça de Sant Jaume, on tenen previst concentrar-se a les 13 hores.

CCOO d’Endesa exigeix recuperar la negociació. Sobren motius per anar a la vaga. Endesa ha d’entendre que els treballadors i treballadores de l’empresa no estan disposades a acceptar precaritzar les seves condicions de treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 d’abril de 2019