Preacord a Codorníu

S’haurà de ratificar en assemblea

Després d’intenses negociacions davant la Inspecció de Treball, la direcció de Codorníu i la representació dels treballadors han arribat a un principi d’acord en el marc de la negociació de l’ERO plantejat per l’empresa. Aquest preacord està supeditat a la seva ratificació per l’assemblea de treballadors i treballadores.

El nombre de persones afectades proposat per la direcció es redueix en 9, amb la qual cosa quedarà en un màxim de 70 persones afectades.

Pel que fa a les condicions econòmiques, s’estableix un pla de rendes per als treballadors i treballadores amb 56 anys complerts i els qui compleixin 57 anys durant el present any, amb el 77 % del salari net anual fins a complir els 62 anys. Als treballadors i treballadores que durant el present any compleixin o hagin complert 58 anys, el 82 % del salari net anual fins a complir els 62. Als treballadors i treballadores que durant el present any compleixin o hagin complert 59 anys, el 87 % del salari net anual fins a complir els 63. Als treballadors i treballadores que durant el present any compleixin o hagin complert 60/61 anys, el 92 % del salari net anual fins a complir els 63 anys.

Per a les extincions de contracte, s’estableix una indemnització de 38 dies i 28 mensualitats amb un límit de 75.000 euros.

A partir del moment d’aprovació en assemblea d’aquest preacord, s’obre un període de 48 hores per a possibles voluntaris que es vulguin acollir a les condicions anteriorment descrites, amb la creació d’una comissió de seguiment a aquest efecte.

Com a mesures socials, aquestes condicions no afectaran els dos treballadors i treballdores en cas de matrimoni o parella de fet: en aquests casos només un d’ells. No afectarà treballadors i treballadores que tinguin la condició de família monoparental. No afectarà treballadors i treballadores amb fill o filla amb el 33 % de discapacitat.

Així mateix, la direcció de l’empresa presenta un pla de viabilitat i constitueix una comissió de seguiment.

D’altra banda, s’estableix una clàusula de garantia d’ocupació que fixa que si l’empresa presentés novament plans d’acomiadaments col·lectius en els pròxims 3 anys, les condicions de sortida dels treballadors i treballadores serien de 40 dies per any treballat, amb un màxim de 30 mensualitats, i amb un límit de 80.000 euros.

CCOO valora positivament el preacord assolit, perquè recull bona part de les nostres reivindicacions i millora considerablement les condicions que es plantejaven inicialment per la direcció de l’empresa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 d’abril de 2019