CCOO, contra el tancament de l’empresa Control y Montajes Industriales (CYMI) a Gavà

Aturades parcials a partir de demà dijous, 14 de març

CCOO d’Indústria vol manifestar el seu rebuig i la solidaritat amb les treballadores i treballadors de Control y Montajes Industriales (CYMI), SA, davant la comunicació realitzada per part de la direcció de l’empresa en què es decideix la desaparició de l’activitat productiva que es realitza al centre ubicat a Gavà, i que actualment dona feina a unes 65 persones.

L’activitat que realitza CYMI és la de muntatges de quadres elèctrics, produccions que majoritàriament s’exporten a l’estranger, i el producte és apreciat pels clients per la seva qualitat, pel que continuaven fent comandes fins al passat mes de juliol, en què la direcció va deixar d’admetre noves comandes.

La direcció de l’empresa, que pertany al grup ACS de Florentino Pérez, pretén camuflar el que és un tancament del centre al·legant que és una mobilitat geogràfica i que pot distribuir a la plantilla en altres centres ubicats a Espanya i a l’estranger.

L’empresa al·lega la falta de competitivitat del centre per justificar la seva pretesa falta de viabilitat, negant-se a fer cap proposta a la representació legal dels treballadors en vies de buscar mesures per donar-li continuïtat al centre.

Els treballadors han convocat aturades parcials des de les 7.00 hores fins a les 10.00 hores els dies 14, 19, 21, 26 i 28 de març i el 2 d’abril, en un primer moment, per intentar forçar la direcció de la empresa al fet que s’assegui en una taula de negociació en què es busquin alternatives que garanteixin la continuïtat del centre, ja que entenen que pot tenir viabilitat.

Barcelona, 13 de març de 2019