CCOO rebutja l’anunci de Codorníu davant l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectaria 79 treballadors i treballadores

Per un pla industrial que garanteixi l’activitat de l’empresa

La direcció de Codorníu ha anunciat la presentació d’una reestructuració a l’empresa que afectaria 79 treballadors i treballadores, que, a més, suposaria el trasllat de les oficines d’Esplugues de Llobregat a les instal·lacions de Sant Sadurní d’Anoia (Alt Penedès).

Des de CCOO rebutgem aquesta mesura per entendre que, ja al maig del 2017, Codorníu i els sindicats van pactar un ERO que va afectar 71 treballadors i treballadores.

Així mateix, com a principal reivindicació, CCOO d’Indústria  demanda a la companyia un pla industrial que garanteixi l’activitat de l’empresa i la dels seus llocs de treball. Per això, cal posar sobre la taula les mesures que garanteixin el futur de la companyia, i que qualsevol mesura que pugui afectar la plantilla no sigui traumàtica.

Si aquests paràmetres no es compleixen, CCOO d’Indústria iniciarà una campanya de mobilitzacions per desbloquejar la situació i exercir una negociació creïble i ajustada a les necessitats dels treballadors i treballadores que formen part de Codorníu.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de març de 2019