Jornada de lluita del tèxtil a Ontinyent (València)

Convenció d’Euratex 2018

Ahir, 24 d’octubre de 2018, CCOO d’Indústria vam dur a terme una gran jornada de lluita a Ontinyent (València), on es celebrava la convenció anual d’Euratex 2018 (la Confederació Europea de la Indústria del Tèxtil i la Confecció). Vam valorar  l’acció sindical directa de defensa del Conveni col·lectiu del tèxtil i la confecció, perquè garanteixi salaris mínims de 14.000 €, en contra de les pretensions errònies de la patronal i UGT. Entorn de 2.000 delegades i delegats, 200 de CCOO d’Indústria de Catalunya, vam dir alt i clar ahir a la patronal i a la UGT que un conveni d’eficàcia limitada només afavoreix la precarietat en els sectors del tèxtil i la confecció.

L’acció d’ahir és la continuació de la vaga general del sector del tèxtil que es va realitzar al juliol, i continuarà amb una sèrie de mobilitzacions que es duran a terme en totes i cadascuna de les empreses del sector on no es respectin els acords signats entre patronal i sindicats en l’Acord per a l’ocupació i la negociació col·lectiva (AENC) estatal, i que se sustenten a pactes articulats que CCOO d’Indústria està signant en les empreses de referència.

Aquest proper divendres tant patronals com UGT tenen una oportunitat d’or per poder esmenar el gravíssim error que ha suposat el pacte d’eficàcia limitada, en la mediació que es durà terme a Madrid. Si no aprofitar aquesta oportunitat el conflicte i les mobilitzacions sofriran una escalada. Des del sindicat, volem agrair per últim l’esforç d’aquestes 200 delegats/ades de Catalunya que van contribuir a fer que la mobilització fos un èxit.

CCOO tenim el ferm objectiu de defensar les condicions de treball de les treballadores i treballadors dels sectors del Tèxtil i de la Confecció, fins aconseguir el nostre objectiu.

Feu clic per veure
– Les fotografies de la mobilització d’Ontinyent.
– El vídeo del cordó policial a Ontinyent.
– El vídeo de resum de la Federación de Industria estatal de la mobilització a Ontinyent.