CCOO exigeix a SLM, subcontracta de Seat Martorell, la readmissió dels 4 treballadors acomiadats, 3 d’ells delegats del sindicat

Conducta antisindical i repressora d’SLM i del Grup SESÉ, que ahir va acomiadar amb falses acusacions

Davant de l’actitud de la direcció d’SLM (Servicios Logísticos Martorell s. XXI), que fa unes setmanes va començar a derivar tasques a empreses subcontractades, indicant clarament la seva voluntat d’incomplir el compromís adquirit de garantia de l’ocupació, la Secció Sindical de CCOO, amb el suport de la plantilla, va convocar vaga per als dies 1, 2 i 3 d’agost. Després de la mediació del Departament de Treball el dia 31 de juliol a la tarda va quedar desconvocada, amb el compromís per part de la direcció de garantir l’ocupació, mantenir l’activitat i no efectuar cap externalització ni desmantellament de l’àrea de seqüències ni del taller 12. Tot i les dificultats, ja que CCOO era l’únic sindicat que donava suport a la vaga (per tal de garantir l’ocupació i els llocs de treball), l’acord va ser important i fruit de la posició de força de la convocatòria de vaga.

En paral•lel, però, l’endemà de presentar la convocatòria de vaga, l’empresa comença una campanya de persecució sindical, obrint expedient a 3 delegats de CCOO amb falses acusacions, actuació que va ser denunciada a la Inspecció de Treball i que ha acabat amb l’acomiadament de 4 treballadors. L’únic objectiu de la direcció sembla ser debilitar i posar fi a la representació de CCOO a l’empresa, sindicat majoritari per decisió democràtica dels seus empleats i empleades.

CCOO d’Indústria ja hem posat en marxa els nostres serveis jurídics per demandar a la direcció del Grup SESÉ i SLM. Donem tot el nostre suport als treballadors acomiadats i demanem la readmissió immediata, tot reiterant que s’acabi i cesi l’actitud antisindical contra els representats legítims de la plantilla. Demanem així també al Grup Volkswagen i Seat que actuïn i vetllin perquè a les seves plantes els seus proveïdors no tinguin actituds més pròpies de segles passats i respectin els drets laborals i sindicals.

CCOO, com a sindicat majoritari al centre de treball i al sector, farem servir totes les eines al nostre abast per defensar-nos i seguirem plantant cara dintre i fora de l’empresa amb mobilitzacions, juntament amb la plantilla, per evitar que l’empresa compleixi el seus objectius de posar fi a la representació de CCOO per tal de no tenir qui li planti cara.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’agost de 2018