Analitzem la situació del sector ferroviari amb els delegats de les empreses del sector a Catalunya

Aquest dimarts, 10 de juliol, hem convocat els delegats i delegades de les empreses del sector ferroviari de Catalunya a una assemblea per analitzar la situació per la qual està passant el sector en aquests moments i la resposta sindical al respecte amb els responsables sectorials estatal, Gerardo Cortijo, i de Catalunya, Daniel Domínguez.

En el decurs de l’assembles es van plantejar les tres qüestions que ens preocupen especialment i que podrien derivar en una mobilització sectorial de cara al mes de setembre. La primera d’aquestes qüestions és la liberalització que està patint el sector a Europa, que està comportant una sèrie de fusions empresarials que ens inquieta, per l’efecte que pot tenir sobre l’ocupació i les condicions laborals.

També es va posar sobre la taula la política de contractacions de RENFE quant als serveis de manteniment, dels quals poden quedar fora algunes empreses dels nostres sectors, ja que limiten la licitació a les empreses participades per RENFE. Davant d’aquest escenari, CCOO d’Indústria estem analitzant les accions que podem desenvolupar per intentar resoldre aquesta situació.

Per acabar, el responsable estatal del sector va explicar que la federació té previst reunir-se properament amb el Ministeri de Foment per tractar aquestes qüestions i exigir mesures que ofereixin garanties per a l’ocupació i la situació industrial del sector al nostre país. I es va plantejar la possibilitat de convocar mesures de pressió de cara a la tardor.