Davant l’immobilisme de la patronal UPM, comencem a tensar el sector

Nota informativa número 4. Negociacions del Conveni del metall de Barcelona

Aquest dimecres, 18 d’abril, va tenir lloc la quarta reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Barcelona, en la qual va quedar palesa la manca de voluntat negociadora de la patronal UPM i la seva falta de sensibilitat sobre el contingut de les nostres propostes. La patronal no va donar resposta a cap de les nostres propostes, es va limitar a demanar els redactats d’algunes matèries, sense manifestar en cap moment la seva disposició a discutir-les, i, amb una actitud més que provocadora, ens va dir que no acabava d’entendre les reivindicacions relacionades amb el col·lectiu LGTBI ni la nostra obsessió (en paraules seves) amb la bretxa salarial de gènere, dues matèries que per a nosaltres són nuclears.

CCOO i UGT vam retreure a la patronal la seva actitud immobilista, que només té com a objectiu dilatar la negociació i no avançar en res, i que no ens dona cap altra alternativa que començar a tensar el sector, fent una crida a les treballadores i treballadors a la mobilització si en les properes reunions, previstes per al 2 i 16 de maig, no es desbloqueja aquesta situació.

En un escenari on la recuperació econòmica i productiva dels sectors industrials és una realitat, no hi ha cap justificació per no avançar en la negociació i erradicar les discriminacions i la precarietat existent als sectors metal·lúrgics.

NOTA INFORMATIVA CONJUNTA 4 (CATALÀ)

NOTA INFORMATIVA CONJUNTA 4 (CASTELLÀ)