EL TSJC considera discriminatòria la denegació del permís de lactància a un treballador, la dona del qual estava aturada

CCOO valorem positivament la sentència, ja que assenta un precedent per a futures causes

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha desestimat el recurs presentat per l’empresa Acciona Facility Services, ja que considera discriminatòria la denegació del permís d’acumulació de les hores de lactància a un treballador, la parella del qual estava en situació d’atur en el moment de sol·licitar aquest permís, i reconeix el dret del treballador a gaudir del permís.

CCOO d’Indústria valorem molt positivament aquesta sentència, ja que no només dona la raó als arguments defensats pel Gabinet Tècnic Jurídic del sindicat, que ha portat el cas, sinó que obre el camí i assenta un precedent per a futures causes similars. La sentència dictamina que no és necessari que els dos progenitors treballin per poder accedir al permís, tal com defensava l’empresa.

El treballador afectat, afiliat a CCOO, havia sol·licitat el permís d’acumulació de lactància, que Acciona li havia concedit, i mentre l’estava gaudint l’empresa va contactar amb ell per dir-li que ho havia consultat als seus assessors i que no tenia dret a gaudir del permís perquè la seva parella no estava treballant, que s’havia de reincorporar i li va descomptar de la nòmina l’import corresponent als dies de permís gaudits.