CCOO d’Indústria coordinem els delegats i les delegades de Prysmian i General Cable davant l’operació anunciada per les dues companyies

Aquest divendres, 26 de gener, s’ha constituït a Barcelona la coordinadora de delegades i delegats de CCOO d’Indústria de les empreses Prysmian i General Cable, a la qual han assistit representants de totes les plantes productives de l’Estat espanyol.

L’objectiu d’aquesta trobada és coordinar l’acció sindical en relació amb el procés de compra de General Cable per part de Prysmian, anunciat per les empreses el passat 4 de desembre. Per fer-se efectiva la transacció es requereixen encara diversos tràmits, com l’informe de la Comissió de la Competència Europea, l’aprovació definitiva pels accionistes i els processos d’informació i consulta als comitès d’empresa europeus de les dues companyies.

La coordinadora ha acordat instar cada una de les empreses a fer un procés d’informació i consulta amb la representació dels treballadors i les treballadores en els termes que marca la Directiva europea 2009/38/CE. Així mateix, s’ha creat un grup de treball amb representació de cada planta per analitzar la documentació tècnica del procés i articular la defensa del model industrial. Alhora, també s’ha acordat desplegar una campanya per informar el conjunt dels treballadors i les treballadores de les dues empreses.