CCOO d’Indústria en defensa de la mobilitat sostenible i la indústria ferroviària

Més d’un miler de persones s’han manifestat en una gran marxa per reclamar la unió de les línies de tramvia del Trambaix i el Trambesòs en el tram de l’avinguda Diagonal de Barcelona. CCOO d’Indústria de Catalunya ens hem sumat a la mobilització, celebrada el dissabte 20 de gener, ja que això permetria millorar la xarxa de transport públic i afavorir una mobilitat més sostenible. Una important representació de sindicalistes de CCOO del sector ferroviari han participat en la manifestació per reivindicar la indústria ferroviària catalana.

La marxa, organitzada amb el suport de 25 entitats ciutadanes, entre les quals els sindicats CCOO i UGT, va sortir des de dos punts, la plaça de Francesc Macià i la plaça de les Glòries, i va confluir al passeig de Sant Joan. Els assistents van exigir el desbloqueig pressupostari del projecte, ja que, de moment, el govern municipal no té el suport necessari dels grups de l’oposició per aprovar-lo. L’acte es va tancar amb la lectura d’un manifest en el qual s’incidia que no té sentit mantenir un petit tram de 4 km sense acabar, que aquesta unió permetria connectar 9 municipis, enllaçant amb pràcticament totes les línies de metro i FGC, i que permetrà reduir la contaminació i proporcionar un transport públic més eficaç i sostenible.

CCOO destaquem que el sector ferroviari català està format per empreses com Alstom, Siemens, Fainsa, Faiveley-Wabtec, Nertus i Irvia, entre altres, que suposen un total de 2.850 llocs de treball directes, als quals caldria afegir els llocs de treball no industrials vinculats a la prestació del servei públic.