Donem eines a la nostra representació per afrontar les qüestions que es deriven del paper de les mútues i l’SGAM en la gestió de les baixes

CCOO d’Indústria hem iniciat l’any 2018 amb l’objectiu clar de passar a l’ofensiva en matèria de salut laboral. Per aquesta raó, hem programat un seguit de jornades als diferents territoris per donar eines a la nostra representació sindical a les empreses per saber com actuar davant les problemàtiques i qüestions que es deriven del paper de les mútues i la Subdirecció General d’Avaluacions Mèdiques (SGAM) en la gestió de les baixes.

Aquestes jornades s’estructuren en quatre grans blocs:

1. Les mútues (llei de mútues, accidents de treball i malalties professionals, gestió de les IT per contingències comunes, prestacions econòmiques per risc a l’embaràs i la lactància i per cura de menors amb càncer i malalties greus, representació sindical institucional i gestió del bonus).
2. SGAM (drets de la ciutadania, seguiment de les baixes, inspecció mèdica, alta mèdica per inspecció, esgotament de prestacions).
3. Seguretat Social (canvi de contingències i Instrucció 1/2007).
4. Autoasseguradores (què són, funcionament).

A continuació us deixem el calendari d’assemblees previst:

• 16 de gener: Sabadell
  • 18 de gener: Manresa