CCOO donem suport al pla d’accions internacional contra les noves retallades plantejades per General Electric

Davant l’estratègia empresarial de General Electric i la proposta de la multinacional d’una nova onada de retallades, que preveu 12.000 acomiadaments a tot el món, la venda d’actius industrials per valor de 20.000 milions de dòlars i una agressiva desinversió en recerca i desenvolupament, els sindicats amb representació a General Electric estan preparant un pla d’accions a escala internacional, amb accions concretes als diferents països on la companyia té centres de treball. L’objectiu és forçar GE a reconduir la seva estratègia.

CCOO d’Indústria de Catalunya donem suport i ens sumem a aquest pla d’accions contra la nova onada de retallades plantejada per GE i per exigir a la multinacional un canvi d’estratègia que aposti per un pla industrial a llarg termini que garanteixi l’ocupació de les diferents plantes.

Adjuntem el comunicat de la Secció Sindical de CCOO de General Electric:

CCOO inicia un pla d’accions internacional per afrontar la nova onada de retallades de General Electric

Des de l’adquisició d’Alstom a 2015 i la decisió d’abandonar el negoci de GE Capital per centrar-se en la indústria, GE ha mostrat una manca de perspectiva industrial a llarg termini, cosa que està posant en perill el creixement econòmic i social de la companyia. Aquesta estratègia a curt termini, mesurada en trimestres, comporta seriosos riscos, no només per als treballadors sinó també per als accionistes, que s’equivoquen si creuen que amb una desinversió massiva tornarà el creixement de doble dígit.

La primera reestructuració, el 2016, va acabar amb 6.500 llocs de treball a Europa i el tancament d’una dotzena de centres de treball, malgrat l’àmplia resposta sindical liderada pel comitè europeu dels treballadors de l’antiga Alstom i la federació sindical europea IndustriAll (aquesta va incloure per primera vegada un dia d’acció europea amb una gran mobilització a París). Recentment, els centres de producció i d’enginyeria del sector d’Hydro (que provenia d’Alstom) han estat deslocalitzats a la Xina a i l’Índia, respectivament. Ara, la companyia proposa una segona onada de retallades que inclou 12.000 acomiadaments a tot el món (4.500 en els negocis que provenien d’Alstom), la venda d’actius industrials per valor de 20.000 milions de dòlars i una agressiva desinversió en recerca i desenvolupament.

En aquest context cal aclarir que, contràriament a la imatge pessimista mostrada als inversors, GE és una companyia econòmicament sòlida i rendible, sent un actor líder en aviació, salut, transport i energia. Segons les dades analitzades juntament amb els nostres experts, no es contempla cap pèrdua financera en cap dels sectors esmentats, sinó tot el contrari: els nivells de benefici es mantenen alts amb 3.500 milions de dòlars de benefici d’explotació (9,2%) al conjunt de l’empresa per al tercer trimestre del 2017.

CCOO rebutgem el pla de la companyia, que no té cap fonament econòmic i es basa únicament en una decisió política, l’únic objectiu de la qual és augmentar el valor de l’acció. No podem permetre que els nostres llocs de treball siguin utilitzats com a moneda de canvi per satisfer l’avarícia de fons d’inversió que operen des de l’especulació financera.

Per això, CCOO hem plantejat una sèrie d’accions a nivell internacional, que hauran de ser acompanyades per un pla d’accions a cada país, per reconduir l’estratègia de GE i fer front al que entenem com una ofensiva cap als treballadors. Mitjançant la nostra federació sindical europea IndustriAll hem acordat:

• Sol·licitar una reunió amb el CEO John Flannery per discutir l’estratègia futura de l’empresa.
• Involucrar la Comissió Europea, ja que el pla de GE suposa la desindustrialització d’un sector estratègic com el de l’energia i debilita Europa davant de la pugna entre EUA i la Xina per dominar aquest sector.
• Posar en marxa una xarxa sindical internacional a nivell mundial amb l’objectiu d’establir una estratègia sindical comú que faci més forta la veu dels treballadors i garanteixi els seus drets enfront de les decisions injustes que està prenent la direcció.

Finalment, la Coordinadora estatal de GE de CCOO d’Indústria, reunida el 15 de desembre, ha decidit analitzar la situació juntament amb altres organitzacions sindicals presents a GE en base al que s’ha exposat anteriorment, així com continuar amb el seu compromís d’informar els treballadors i treballadores a través del seu representant en el comitè europeu.