CCOO valorem molt positivament la decisió de SEAT de fer noves contractacions, que consolida la línia d’ocupació estable i de qualitat dels últims anys

L’empresa anuncia la contractació indefinida de 150 treballadors i treballadores provinents d’empreses de treball temporal

La direcció de SEAT ha anunciat la decisió de contractar 150 treballadors i treballadores, que a partir de principis de gener passaran de treballar en una de les ETT que operen a la companyia a tenir un contracte indefinit a SEAT. Amb aquestes últimes 150 contractacions ja seran 660 treballadors i treballadores d’ETT que han passat a plantilla fixa de SEAT des de l’octubre del 2014 (200 l’octubre del 2014, 150 el gener del 2015, 100 el gener del 2016 i 60 el maig del 2016).

CCOO d’Indústria de Catalunya i CCOO de SEAT  valorem l’actual marc laboral de l’empresa, fruit de l’acord del XIX Conveni col·lectiu de SEAT, que ha permès desenvolupar el Pla industrial i comercial de l’empresa i ha contribuït de manera determinant a donar l’estabilitat necessària en l’ocupació, cosa que permet avançar en la creació de més ocupació estable i de qualitat.

En un context en el qual les últimes reformes laborals han atacat fortament la negociació col·lectiva, aquest és un exemple més de la importància de la negociació col·lectiva com a vertebradora d’un model de relacions laborals que permeti que les empreses siguin competitives i que els beneficis reverteixin en els treballadors i treballadores i en la societat en el seu conjunt, creant més ocupació i millorant les condicions laborals.

CCOO seguirem afrontant els diferents processos de negociació col·lectiva amb l’objectiu de consolidar l’ocupació i establir les condicions necessàries per crear més ocupació estable i de qualitat, tant a SEAT com al conjunt del sector de l’automòbil i al parc de proveïdors.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de desembre de 2017