Regulació del dret individual i col.lectiu del treball.

Estatut dels treballadors

En aquesta secció, s'hi troba l'Estatut dels Treballadors. Aquesta norma legal regula les següents matèries:
  • En el seu Títol I, aspectes referents a la relació individual del treball, que engloba: l'àmbit d'aplicació subjectiu de l'Estatut dels treballadors; el sistema de fonts de drets i obligacions;  els drets i deures laborals bàsics de les parts en el contracte de treball; l'eficàcia, validesa i forma del contracte de treball;  les diferents modalitats de contracte de treball temporer (contractes formatius, d'obra i servei, eventuals, interinitat); el contracte a temps parcial i el de relleu; el període de prova , l'ingrés al treball; la no discriminació en les relacions laborals; la direcció i control de l'activitat laboral; els pactes de no concurrència y permanència; la classificació professional i promoció i formació en el treball; els ascensos; el salari i les seves garanties; les pagues extres; la liquidació i pagament del salari; el FOGASA; l'ordenació del temps de treball (jornada màxima legal, distribució irregular de la jornada, desacans, vacances, hores extres, treball nocturn, treball a torns i ritme de treball, festes, permisos) la mobilitat funcional i geogràfica, la modificació substancial de condicions de treball, la cessió il·legal, la subcontractació d'obres i serveis, la successió d'empresa, les suspensions i excedències, l'extinció de contracte (que inclou els diferents supòsits d'acomiadament); faltes i sancions i els terminis de prescripció de les infraccions laborals i de les accions derivades del contracte de treball.
  • En el Títol II, els drets de representació col·lectiva i reunió dels treballadors a l'empresa (assemblea). Quant als primers estableix els procediments d'elecció, funcionament, competències i garanties dels representants unitaris (delegats d'empresa i comitès d'empresa).
  • En el Títol III, la negociació col·lectiva.

Accés al document
03/10/2013