S’ha aconseguit un preacord en el Conveni estatal de la indústria adobera amb un increment salarial del 4 % per a 2022 i el 3 % per a la resta d’anys

Desconvocada la vaga prevista al sector, després del preacord assolit

Aquest divendres, 25 de novembre, després d’una llarga reunió de més de 6 hores s’ha assolit un principi d’acord en la mesa negociadora del Conveni estatal de la indústria adobera. Aquest preacord consisteix en un conveni de 4 anys (2022-2025), amb un increment salarial d’un 4 % per al 2022 i un 3 % per a cada un de la resta d’anys. A més, s’afegeix una clàusula de revisió salarial de l’IPC al final de la vigència, amb el 70 % de la diferència.

El preacord recull una reducció de 4 hores de la jornada el 2023, un increment de 4 hores per a visita mèdica i el 100 % del salari en cas d’accident in itinere, així com posar data d’inici per a l’actualització del nomenclàtor. També incorpora una prima de fidelització amb un increment igual als increments pactats.

Quant al personal fix-discontinu, des de la signatura d’aquest preacord fins a la signatura definitiva del conveni, les parts es comprometen a revisar la regulació d’aquest col·lectiu), establint-se orientativament un període mínim d’activitat de 6 mesos.

Aquest acord ha estat possible gràcies al suport que han demostrat les persones que treballen al sector en totes les assemblees realitzades al conjunt dels territoris i a cada centre de treball. Amb la consecució d’aquest acord, queda desconvocada la vaga del sector prevista els dies 29 de novembre i 1 de desembre a tot l’Estat.