La patronal UPM intenta menystenir els sindicats presentant-se a la Comissió Paritària del metall de Barcelona amb persones no representatives del sector

Durant el dia d’ahir, es va dur a terme una reunió de la Comissió Paritària del Conveni del metall de Barcelona, que tenia com a principal objectiu la consulta plantejada pels sindicats en referència a l’article 67.C del conveni, que una part de la patronal interpreta com que les 12 hores de permís retribuït són recuperables. Interpretació amb la qual no estem d’acord.

Un cop iniciada la reunió, els sindicats van presentar dubtes respecte a la composició de la Comissió Paritària, ja que es trobaven a la taula els assessors del Centre Metal·lúrgic de Sabadell, organització empresarial que no va signar el conveni i que no s’acabava d’entendre per què hi eren a la Comissió Paritària del conveni.

La patronal va presentar un escrit en el qual procurava justificar de manera matussera la recuperació de les 12 hores de permís retribuït. Els sindicats ens hi vam oposar, ja que els permisos retribuïts no es recuperen (sí es recuperen els permisos no retribuïts a opció la persona treballadora i l’empresa).

La UPM al complet, va comunicar a CCOO i UGT, que formen part de la Comissió Paritària, que les persones de la taula per part de patronal no estaven autoritzades ni triades per ser membres i això va ser el que va suposar no poder signar l’acta de la reunió. CCOO i UGT considerem que aquesta falta de respecte només demostra ineptituds per part de la patronal.

Si aquesta situació continua així, tant CCOO com UGT de Catalunya donarem una resposta contundent per evitar que es posin en joc els drets laborals de les persones que treballen al sector i que estan acordats en el conveni signat.

És per això que hem sol·licitat una reunió de la Comissió Paritària del Conveni constituïda oficialment per poder signar l’acta de la resolució de la consulta sobre l’article 67.C i, en conseqüència, es prendran les mesures oportunes.