Assolit un preacord en el Conveni de xocolates de la província de Barcelona que assegura el poder adquisitiu de les treballadores i treballadors del sector

Avui, 20 de gener, CCOO d’Indústria de Catalunya, UGT-FICA de Catalunya i la patronal del sector hem arribat a un principi d’acord sobre el Conveni de xocolates, bombons i caramels de la província de Barcelona. CCOO valorem positivament l’acord assolit, ja garanteix el poder adquisitiu de les persones que treballen al sector i permetrà reduir la jornada, a més d’altres millores.

Les parts hem acordat una vigència de 3 anys (2022-2024). En matèria salarial s’han pactat uns increments d’un 4 % per al 2022, amb efectes retroactius des de l’1 de gener del 2022; un 2,5 % per al 2023, amb efectes des de l’1 de gener d’aquest any, i d’un 2,5 % per al 2024.

També s’incorpora una clàusula de revisió salarial d’aplicació al final de la vigència del conveni, en cas que la suma dels IPC dels 3 anys superi la suma dels increments salarials acordats, amb un màxim d’un 3 % i sense efectes retroactius.

Un altre aspecte important del preacord és la reducció de 8 hores de la jornada laboral anual a partir del 2024. Per últim, cal destacar l’ampliació del contracte per circumstàncies de la producció de 6 a 9 mesos.