CCOO a favor de la instal·lació de la fàbrica de bateries al Baix Llobregat

Durant els darrers dies, s'han generat notícies respecte d'una important inversió per a la fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat. Es parla de la creació d'un consorci publicoprivat participat pel Govern d'Espanya, Seat, Volkswagen i Iberdrola. Diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i d'altres actors s'han manifestat sobre aquesta eventual inversió pel sector de l'automoció.

més informació »

Vaga a Bosch contra el tancament de la planta de Lliçà

Aquest dimarts 6 d'abril, les treballadores i treballadors de la planta de Bosch Sistemas de Frenado, de Lliçà d'Amunt, inicien una vaga contra el tancament de la planta vallesana que s'allargarà almenys fins a finals de mes.

més informació »

CCOO i UGT denuncien IQOXE a la Inspecció de Treball per coaccions i serveis mínims abusius

CCOO i UGT presentem denúncia davant la Inspecció de Treball contra IQOXE per vulneració del dret de vaga amb imposició de serveis mínims abusius i coaccions als treballadors i les treballadores.

més informació »

Convocada vaga a IQOXE pel desbloqueig de les negociacions del conveni

El comitè d'empresa d'IQOXE ha convocat vaga el proper dimarts, 30 de març, davant el bloqueig de les negociacions del conveni per part de l'empresa, que continua enrocada en els seus plantejaments i no té intenció de donar resposta a les principals demandes plantejades per la representació de la plantilla. Un escenari que ens aboca de nou al conflicte.

més informació »

Els comitès de Nissan demanen la màxima implicació als partits polítics i al nou Govern per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes

Els comitès d'empresa de Nissan s'estan reunint aquests dies amb els partits més representatius del Parlament de Catalunya per fer-los arribar un missatge clar: és necessària la màxima implicació de tots els partits i les institucions per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes de Nissan. Els comitès d'empresa de Nissan reivindiquen que el nou Govern ha de tenir entre les seves prioritats la defensa dels llocs de treball i recorden que un país sense indústria no té futur.

més informació »

La plantilla de Delmon Group Ibérica inicia una vaga davant la situació d'incertesa actual

Les treballadores i treballadors de l'empresa Delmon Group Ibérica, de Castellbisbal, han començat avui a les 14 hores una vaga amb caràcter indefinit per exigir a la direcció que aclareixi el futur de la planta i dels llocs de treball, davant la situació d'incertesa generada per les notícies que apunten una possible deslocalització de la producció i la consegüent pèrdua d'ocupació que això suposaria.

més informació »

Reunió dels comitès d'empresa del Grup Bosch per analitzar la situació derivada de l'estratègia de la multinacional a l'Estat

Aquest dimecres, 24 de març, els comitès d'empresa de les tres plantes que el Grup Bosch té a l'Estat es reuniran per analitzar la situació del grup, davant la deriva empresarial de la multinacional al nostre país, i per buscar alguna sortida per intentar trobar una alternativa industrial que garanteixi la continuïtat de l'activitat i dels llocs de treball. Els comitès de Castellet i de Madrid traslladaran també el seu suport a la plantilla de la fàbrica vallesana.

més informació »

CCOO signa un preacord a Girbau que redueix significativament les persones afectades per acomiadament

El Comitè d'Empresa de Girbau (format per 16 membres de CCOO i 1 de la Intersindical-CSC) ha arribat a un preacord amb la direcció de l'empresa que redueix els acomiadaments previstos inicialment.

més informació »

La pressió sindical permet un acord per a la plantilla d'Acciona amb absoluta seguretat jurídica i basat en l'ocupació

Les federacions d'Indústria de CCOO i CGT van desbloquejar aquest cap de setmana el conflicte d'Acciona amb una negociació basada en l'ocupació. Concretament, es va aconseguir que la multinacional acceptés la recol·locació d'un mínim d'entre 80 i 100 persones treballadores del Grup Acciona en un any, així com una quantitat lineal de 2.200 euros per a aquelles persones que, tot optant per aquesta recol·locació, no mantinguin l'ocupació per causes alienes a elles.

més informació »

CCOO d'Indústria es reuneix amb l'AEQT i li transmet la seva indignació pel bloqueig a la creació de la Comissió de Seguretat i Salut del Complex Petroquímic de Tarragona

Una representació de CCOO d'Indústria de Tarragona, formada pel secretari general, José M. Martín, i els companys Pedro Carmona i Damián Carrión, s'ha reunit aquest dimecres amb l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), que els havia convocat per fer una presentació del Pla estratègic 2021-2023 de l'AEQT.

més informació »

La plantilla d'Iqoxe es concentrarà demà per reivindicar el seu conveni

CCOO d'Indústria denuncia que, a pocs dies de la finalització de la ultraactivitat del conveni, l'empresa manté una postura immobilista i lamenta que, tot i el canvi a la direcció d'IQOXE, aquesta mantingui la mateixa tònica de sempre. Tant a la mediació al TLC com en les reunions mantingudes amb l'empresa, aquesta segueix amb la proposta inicial i no té intenció de modificar el planter mínim per garantir l'operació de les plantes en condicions òptimes de seguretat

S'arriba a un acord a ISS Facility Services a Nissan

CCOO d'Indústria de Catalunya i la Federació de Serveis i Construcció de CCOO de Catalunya valoren positivament aquest acord, ja que garanteix recol·locacions per a la plantilla i assegura indemnitzacions per les persones que, de forma voluntària, no es vulguin recol·locar.

més informació »

Concentració de la plantilla de Bosch al Parlament contra el tancament de la planta de Lliçà

Coincidint amb la constitució del Parlament, la plantilla de Bosch vol demanar el màxim suport de l'Administració catalana per garantir la continuïtat de la factoria vallesana i els 340 llocs de treball.

Ventura Campo, nou coordinador de CCOO d'Indústria de les Terres de Lleida

Ventura Campo encapçala el nou equip de treball de l'àmbit funcional de CCOO d'Indústria de les Terres de Lleida, després de ser escollit per unanimitat en la 3a Conferència, celebrada el 5 de març al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida.

més informació »

CCOO signa un acord de mesures de protecció integral davant la violència de gènere amb Louis Vuitton

Aquest acord es concreta en un protocol que posa de manifest el compromís existent a Louis Vuitton per a l'erradicació de les violències de gènere, tant en l'àmbit laboral com en el privat. En aquest sentit, s'han aprovat un seguit de mesures de suport a qualsevol persona que es pugui trobar en aquesta situació.

més informació »

CCOO rebutja el tancament de la planta de Bosch de Lliçà

La direcció de Bosch Sistemas de Frenado ha anunciat avui la seva decisió de tancar la planta de Lliçà d'Amunt durant aquest any, una decisió que comporta l'extinció dels 340 llocs de treball de la factoria vallesana. CCOO denuncia que la multinacional està aprofitant la situació actual per desmantellar les seves plantes productives a Catalunya.

més informació »

CCOO valora positivament l'acord assolit a Italco

CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament l'acord assolit a Italco, ja que permet guanyar un any de marge per buscar un projecte per reindustrialitzar la planta de Sant Quirze del Vallès, es mantenen 70 llocs de treball durant aquest període i s'han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la resta de la plantilla. L'acord ha estat ratificat avui mateix per una àmplia majoria per les treballadores i treballadors d'Italco.

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO presentat per Coca-Cola

Per CCOO, és inadmissible que una multinacional que està generant importants beneficis en el seu compte de resultats plantegi una mesura d'aquestes característiques. De manera que CCOO utilitzarà totes les eines al seu abast per evitar l'extinció de 360 llocs de treball, 65 dels quals a Catalunya,

més informació »

Vaga a Oysho Logística davant la impossibilitat d'arribar a un acord en la negociació del conveni

CCOO d'Indústria de Catalunya dona suport a la vaga i a les reivindicacions de la plantilla perquè s'equiparin les seves condicions laborals amb les de les treballadores i treballadors de la resta de plataformes logístiques del Grup Inditex, ja que en aquest cas hi estan per sota.

més informació »

S'arriba a un acord a Girbau per retirar l'ERO i obrir un procés de negociació

Gràcies a la lluita de la plantilla, finalment la direcció i el comitè d'empresa de Girbau van arribar ahir a un acord per retirar l'ERO, aplicar un expedient temporal i obrir un procés de negociació d'un pla de viabilitat per afrontar l'actual situació conjuntural de falta de comandes. Dilluns s'ha de materialitzar l'acord de l'ERTO i un cop fet quedarà desconvocada la vaga prevista.

més informació »

S'arriba a un acord a U-Shin, gràcies a la mobilització dels treballadors i les treballadores

Gràcies al binomi negociació-mobilització, finalment s'ha assolit un principi d'acord sobre l'ERO d'U-Shin, que ahir va ser ratificat pràcticament per unanimitat per la plantilla. CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament aquest acord, malgrat que no s'ha pogut evitar el tancament de la planta d'Abrera, ja que permet guanyar un any de temps i s'han aconseguit les millors condicions possibles per a la plantilla.

més informació »

CCOO de Lleida puntualitza que l'adequació de les taules salarials que s'ha fet al sector agropecuari no significa un increment salarial

Davant les informacions sorgides aquests últims dies que “la nova campanya de la fruita s'iniciarà amb les taules salarials actualitzades, gràcies a la pressió sindical de la UGT-FICA de Catalunya”, CCOO de Lleida vol puntualitzar aquesta informació perquè creu que pot generar confusió.

més informació »

El Comitè d'Empresa de Pastas Gallo rebutja el trasllat de 37 treballadors i treballadores de la planta de Granollers a la de Còrdova

CCOO denunciem aquesta mesura, que suposa una deslocalització d'una empresa històrica de Granollers i de la comarca del Vallès Oriental, una empresa referent en el sector de la producció de pasta seca. Una decisió que afecta greument la vida de 37 persones i les seves famílies, que exigim que siguin recol·locades en altres plantes catalanes del Pastas Gallo.

més informació »

La plantilla de Girbau convoca vaga i dues concentracions contra l'ERO

La plantilla de Girbau intensifica les mobilitzacions en defensa dels seus llocs de treball, després que en la darrera reunió del període de consultes de l'expedient, a més de no recular amb l'ERO per acomiadar 76 persones, l'empresa hagi posat sobre la taula un ERTO per un any, ampliable per un altre any, sense plantejar cap tipus de mesura per minimitzar-ne l'impacte sobre els treballadors i treballadores.

més informació »

CCOO exigeix més agilitat a Robert Bosch i a la Generalitat en el procés de reindustrialització de la planta de Castellet

CCOO manifesta la seva preocupació davant la descoordinació i la manca d'avenços evident, i sobretot per l'escàs interès demostrat per la direcció de Robert Bosch per trobar solucions i exigeix també a la Generalitat una major implicació en aquest procés de reindustrialització.

Signat el Conveni de metal·logràfiques de Catalunya per als anys 2020-2021

CCOO fem una valoració positiva de l'acord, ja que finalment incorpora algunes de les demandes de la part social i garanteix els drets de les persones que treballen al sector en un moment d'incertesa per la crisi derivada de la pandèmia.

més informació »

Marxa lenta de vehicles contra l'ERO de Girbau

Demà divendres, 5 de febrer, el comitè d'empresa ha convocat una marxa lenta de vehicles pel polígon Mas Bauló, de Vic, on està ubicada l'empresa principal, en defensa dels llocs de treball i per manifestar el rebuig de les treballadores i treballadors de Girbau als acomiadaments. CCOO d'Indústria donem suport a aquesta mobilització.

més informació »

Convocada vaga a U-Shin contra el tancament de la planta d'Abrera

Aquesta mobilització arriba davant la manca d'avenços en les negociacions de l'ERO presentat per l'empresa, que es manté ferma en la decisió de tancar la planta i ha desestimat les demandes de la representació de la plantilla per buscar una alternativa industrial i mantenir part de l'ocupació.

Signat el Conveni del metall de la província Tarragona per als anys 2020-2021

Aquest dilluns, 1 de febrer, CCOO d'Indústria, UGT-FICA i les patronals APEMTA i ASTAVE hem signat el Conveni del metall de la província de Tarragona per als anys 2020-2021, en els termes del principi d'acord assolit el passat 9 de desembre, un acord que recull les principals reivindicacions de la part social per garantir l'estabilitat del sector i els drets de les persones que hi treballen en un moment d'incertesa, a causa de la crisi provocada per la pandèmia.

més informació »

Desconvocada la vaga a Salvesen Logística els dies 2, 3 i 4 de febrer, després que s'hagi arribat a un acord

Finalment, les parts van arribar ahir a un acord per constituir una mesa de negociació d'àmbit estatal a Salvesen Logística, que tindrà data d'inici el proper 15 de febrer.

més informació »

Vaga a Salvesen Logística per la millora de les condicions laborals i salarials

Fa setmanes que es va iniciar un procés de negociació per millorar diferents qüestions que afecten la plantilla, entre les quals, les condicions laborals, els salaris, les categories professionals i alguns aspectes de l'organització del treball. Davant la impossibilitat d'arribar a un acord sobre les propostes plantejades per la representació de les plantilles, s'ha convocat vaga els dies 2, 3 i 4 de febrer, una vaga a la qual CCOO dona suport.

més informació »

CCOO considera poc seriosa i simplista la proposta de pla de vacunació contra la COVID-19 per als treballadors i treballadores del camp

Per a CCOO, el que cal fer és revisar i modificar, en cas necessari, el protocol en matèria de seguretat laboral per la COVID-19 per a la campanya de la fruita aprovat l'any passat. El compliment d'aquestes normes bàsiques i mesures sanitàries és el que ens ha de donar tranquil·litat per afrontar la nova campanya de la fruita amb seguretat. CCOO exigeix a l'Administració un pla estructural, amb propostes específiques i consensuades amb tots els agents que participen en les campanyes agràries a la província de Lleida, i també la participació del sindicat en qualsevol reunió de qualsevol àmbit on es parli d'aquest tema per garantir la representació i els drets dels treballadors i treballadores del camp

més informació »

CCOO d'Indústria considera il·legal l'ERO que ha presentat Girbau

Aquest dilluns ha tingut lloc la segona reunió del període de consultes de l'ERO presentat per Girbau, en la qual CCOO ha pogut constatar la il·licitud de les causes al·legades per l'empresa per justificar l'extinció de 76 llocs de treball. CCOO ha tornat a instar l'empresa a buscar alternatives a l'extinció traumàtica dels llocs de treball, que permetin superar aquesta situació conjuntural de baixada de les comandes, davant la insistència de la direcció que no hi ha altra solució que extingir aquests 76 llocs de treball.

Publicat al BOP el Conveni del metall de Barcelona 2020-2021

El text del Conveni per a indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona per als anys 2020 i 2021, així com les taules salarials corresponents a aquests anys , s'han publicat en el BOP de Barcelona, de 26 de gener de 2021.

CCOO rebutja el tancament de l'empresa Italco a Sant Quirze del Vallès

CCOO d'Indústria de Catalunya rebutja la decisió de la multinacional Italco de tancar la planta que té a Sant Quirze del Vallès, amb una plantilla de 246 persones. La direcció de l'empresa ha comunicat avui la seva decisió al ple del comitè d'empresa, adduint causes econòmiques.

més informació »

CCOO rebutja l'ERO presentat per Girbau per acomiadar setanta-sis persones

La Secció Sindical de CCOO de Girbau i la federació d'Indústria de CCOO s'oposen frontalment a aquesta mesura, ja que consideren que hi ha instruments suficients per pal·liar aquesta situació conjuntural de baixada de les comandes, tal com s'ha fet en els darrers mesos amb l'aplicació de dos ERTO de forma negociada. Davant d'aquest escenari, la plantilla iniciarà mobilitzacions contra l'ERO i en defensa dels llocs de treball i per deixar clar que es tracta d'una mesura injustificada per part d'una empresa que ha tingut quantiosos beneficis durant els últims anys i que té una afectació directa sobre el teixit social de la comarca.

més informació »

CCOO exigeix a la multinacional Alliance Healthcare que no interfereixi antidemocràticament en les eleccions sindicals al centre del prat de Llobregat

CCOO ha posat en coneixement de la Inspecció de Treball que la direcció de l'empresa ha manipulat el cens electoral, n'ha retrassat la publicació i hi ha inclòs personal d'alta direcció que no hauria de participar en les eleccions per escollir la representació dels treballadors i treballadores. També denuncia que l'empresa està impedint que les persones que formen part de la candidatura de CCOO puguin comunicar-se amb la resta de la plantilla en el marc d'un procés democràtic com són les eleccions sindicals.

més informació »

CCOO valora positivament l'acord assolit a SEAT, ja que redueix l'afectació negativa de l'ERTO mitjançant l'aplicació d'un exigent pla social

L'objectiu d'aquest acord és reduir l'impacte negatiu de l'ERTO sobre la plantilla, tant pel que fa al nombre de dies i de persones afectades, com per la millora de les condicions per al personal afectat per aquesta mesura. Per aquesta raó, CCOO en fa una valoració positiva.

més informació »

Concentració ciutadana a Tarragona per exigir més seguretat a la petroquímica

Un any després del greu accident ocorregut a IQOXE, no hi ha hagut avenços significatius quant a les reivindicacions sindicals i ciutadanes per millorar la seguretat i garantir que no es torni a produir un succés com aquest. La patronal AEQT continua bloquejant la mesa de seguiment i des de l'Administració tampoc s'està fent res i s'ha deixat els sindicats fora de les meses tècniques de revisió dels plans d'autoprotecció estern i de les empreses, així com de la coordinació entre empreses

més informació »

CCOO de Lleida torna a posar sobre la taula les seves propostes per dignificar les campanyes agràries

Aquest matí, el Departament d'Agricultura de la Generalitat de Catalunya ha convocat sindicats i patronal a una reunió per planificar la pròxima campanya de la fruita a la província de Lleida. En aquesta reunió, CCOO de Lleida ha fet un balanç negatiu de la darrera campanya agrària i ha tornat a posar sobre la taula les propostes que el sindicat ja va presentar al juliol per resoldre els problemes endèmics que afecten les campanyes agràries i les persones que hi treballen.

Altres notícies »