Signat el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Girona

CCOO d'Indústria valorem positivament el principi d'acord, ja que recull els principals objectius que ens havíem marcat en aquesta negociació i ha estat validat per unanimitat per la nostra representació i afiliació del sector en les assemblees informatives prèvies a la signatura.

més informació »

CCOO valorem molt positivament el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

La pressió de la vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona prevista aquest mes de juliol, ha permès desbloquejar les negociacions del conveni sectorial. Hem aconseguit incorporar una clàusula que garanteix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments durant la vigència del conveni, de manera que els increments seran reals, una qüestió que per a nosaltres era fonamental per poder tancar un acord.

Vaga al sector del tèxtil i la confecció el proper 19 de juliol

La patronal del tèxtil s'equivoca una vegada i una altra, però en aquesta ocasió no ho consentirem. Ha decidit que la negociació del conveni ha arribat a la seva fi i ha lliurat una proposta de tancament que és clarament insuficient perquè CCOO pugui signar un acord. Per això hem convocat vaga el 19 de juliol.

més informació »

Analitzem la situació del sector ferroviari amb els delegats de les empreses del sector a Catalunya

En el decurs de l'assembles es van plantejar les tres qüestions que ens preocupen especialment i que podrien derivar en una mobilització sectorial de cara al mes de setembre. La primera d'aquestes qüestions és la liberalització que està patint el sector a Europa, també es va posar sobre la taula la política de contractacions de RENFE quant als serveis de manteniment i la reunió prevista amb el Ministeri de Foment.

més informació »

L'assemblea del tèxtil i la confecció de CCOO d'Indústria de Catalunya insta la mesa de negociació del conveni a convocar una vaga sectorial

Treballadores i treballadors del sector del tèxtil i la confecció de Catalunya fan una crida a la vaga sectorial el proper 13 de juliol com a resposta a la darrera proposta de la patronal a la mesa de negociació, una proposta que incompleix allò acordat en l'AENC. No podem permetre aquesta doble moral de no respectar allò que defensen per als convenis quan ho han d'aplicar en el del seu sector, i hem de dir ben alt a la mesa que aquesta proposta no està en la línia de les nostres reivindicacions i ens aboca al conflicte.

més informació »

CCOO i UGT convoquem vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona per exigir el desbloqueig del conveni sectorial

Davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord per la manca de voluntat negociadora de la patronal, CCOO i UGT incrementen la mobilització amb la convocatòria d'una jornada de vaga de 24 hores al sector del metall de la província de Tarragona el proper 13 de juliol.

Ruptura de les negociacions del Conveni de marroquineria de Catalunya

CCOO lamentem la manca de voluntat de la patronal per avançar en les negociacions, amb una proposta d'augment de la jornada laboral en 60 hores més per any i uns increments salarials molt per sota de la proposta de l'AENC i sense clàusula de garantia salarial. L'actitud de la patronal ens aboca irremeiablement al conflicte. En aquest escenari, la pròxima setmana convocarem la nostra representació sindical i les treballadores i treballadors del sector a una assemblea per explicar-los la situació de ruptura de les negociacions i preparar un calendari de mobilitzacions al sector.

més informació »

CCOO exigim garanties de futur per als treballadors i treballadores del Grup Codorníu

El Comitè d'Empresa i CCOO del Grup Codorníu han demanat una reunió de caràcter urgent a la direcció del grup perquè aquesta compleixi amb la seva obligació d'informar la representació dels treballadors i treballadores sobre aquesta operació de venda, i per exigir que aquesta es faci amb garanties per a les treballadores i treballadors del grup. En aquest sentit, la federació CCOO d'Indústria, juntament amb CCOO del Grup Codorníu, vetllarem perquè així sigui.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el conveni del metall de Barcelona

L'acord arriba després de vuit reunions de negociació i d'haver mantingut el sector en tensió sostinguda, la qual cosa ens ha permès trencar la dinàmica de paralització de les negociacions de la patronal i fiançar les nostres propostes de recuperació i repartiment de la riquesa que generem les persones treballadores, ampliació de drets i desenvolupament de mesures d'igualtat, entre altres.

Actes amb motiu del 28 de Juny, Dia de l'Orgull LGTBI

El 28 de juny, CCOO d'Indústria de Catalunya ens sumem a la commemoració del Dia de l'Orgull LGTBI i refermem el nostre rebuig contra qualsevol tipus de violència o discriminació contra el col·lectiu LGTBI, tant en l'àmbit laboral com en la societat en general.

més informació »

Els delegats i delegades del metall de Tarragona exigeixen a la patronal que desbloquegi la negociació del conveni provincial del sector

L'immobilisme de la patronal APEMTA ens han portat un punt mort en les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona, davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord, que ens aboca irremeiablement al conflicte. Aquest dimecres farem una concentració davant la seu de la patronal per exigir-li un canvi de plantejament que permeti desbloquejar la negociació del conveni.

més informació »

Ajornem la vaga prevista al Grupo Jorge després d'aconseguir que la direcció es comprometi a passar tots els treballadors de cooperativa al règim general i a aplicar-los el conveni del sector

Les pressions sindicals i la vaga convocada per a la setmana vinent han obligat l'empresa a reconsiderar el seu posicionament. En la reunió celebrada ahir, amb la mediació del Departament de Treball, vam arrencar el compromís de l'empresa de laboralitzar tots els treballadors i treballadores, i vam acordar un encaix en el conveni col·lectu del sector. Davant aquest compromís ajornem l'inici de la vaga i iniciem les negociacions per garantir que es dona compliment a aquest compromís amb les garanties necessàries per als treballadors i treballadores.

CCOO d'Indústria lamentem la mort del nostre company Antoni Camara Martos

Sindicalista històric de l'empresa SOME (Sant Quirze de Besora), de la qual va ser president del comitè d'empresa durant molts anys. També va col·laborar de manera voluntària durant diversos anys com a assessor del metall i d'indústria a CCOO d'Osona, on estava molt implicat sindicalment.

més informació »

Es constitueix el comitè ad-hoc de negociació amb el Grupo Jorge a Catalunya amb treballadors dels escorxadors de Le Porc Gourmet i The Fortune Pig

El Departament de Treball va convocar ahir a la tarda una nova reunió de mediació per la vaga indefinida convocada al Grupo Jorge, en la qual CCOO i UGT vam constituir el comitè ad-hoc, amb la participació de 4 treballadors i treballadores del grup, per negociar amb la direcció del Grupo Jorge la situació actual del treball amb falses cooperatives i falsos autònoms.

més informació »

Bloqueig de la patronal a les negociacions del Conveni de vins escumosos i cava de Catalunya

CCOO advertim la patronal que, si en les properes reunions no canvia la seva actitud i es desbloqueja aquesta situació, ens veurem abocats al conflicte al sector, amb mobilitzacions per a la verema i la Setmana del Cava, com ja va passar l'any 2015.

més informació »

CCOO i UGT mantenen la vaga indefinida convocada als centres de treball del Grupo Jorge

La reunió de mediació per la vaga indefinida convocada al Grupo Jorge que ha tingut lloc aquest matí al Departament de Treball ha finalitzat sense que s'hagi produït un acostament entre les parts.

més informació »

CCOO i UGT convoquem vaga indefinida a tots els centres de treball del Grupo Jorge contra l'anunci de l'empresa de traslladar l'activitat productiva fora de Catalunya

L'anunci del grup, al qual hem denunciat reiteradament per no complir la llei catalana de cooperatives i per fer-se valer de falses cooperatives i falsos autònoms, comportaria la pèrdua d'entre 1.300 i 1.500 llocs de treball.

S'arriba a un acord sobre el Pacte d'empresa a Servicios Logísticos Martorell

La direcció i el Comitè d'Empresa de Servicios Logísticos Martorell S. XXI (SLM) han arribat aquest migdia a un acord sobre el Pacte d'empresa que regula les condicions laborals de la plantilla, amb la mediació de l'Administració.

més informació »

El bloqueig de la patronal aboca el sector del metall de Tarragona al conflicte

Les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona es troben en un punt mort, davant la manca de voluntat de la patronal APEMTA per avançar en les diferents matèries plantejades. L'immobilisme de la patronal ha quedat pales en la darrera reunió de la comissió negociadora del conveni, celebrada aquest dimarts, en la qual la seva resposta a totes les propostes de la plataforma sindical ha tornat a ser negativa, sense plantejar alternatives. Si aquest escenari no canvia en les properes reunions i no es desencalla la negociació, ens veurem abocats al conflicte als sectors del metall de la província de Tarragona.

més informació »

Vaga a Servicios Logísticos Martorell pel bloqueig de les negociacions del pacte d'empresa

Faran vaga tots els caps de setmana del mes de juny davant el bloqueig de les negociacions del pacte d'empresa que regula les seves condicions laborals. CCOO d'Indústria de Catalunya donem suport a la convocatòria i exigim a la direcció del SLM que reconsideri els seus plantejaments per poder desencallar les negociacions.

més informació »

Concentració davant el Ministeri d'Indústria per a la regulació del sector d'elevació

Les federacions estatals de CCOO d'Indústria i FICA-UGT han convocat una jornada de protesta aquest dimarts, 29 de maig, a Madrid per denunciar la creixent precarització que pateix el sector d'elevació i exigir la regulació de les condicions laborals del sector. Els sindicats fan una crida als treballadors i treballadores del sector, a les persones usuàries i a la ciutadania en general a sumar-se a la concentració que es farà a partir de les 11.30 h, davant el Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat

Resultat històric de CCOO en les eleccions sindicals de Nestlé

CCOO hem aconseguit donar la volta al comitè d'empresa de les oficines de Nestlé d'Esplugues de Llobregat, on ara tenim la majoria absoluta i ens hem situat com a primera força sindical a l'empresa.

més informació »

Gran mobilització en defensa de la negociació col·lectiva

El missatge a la patronal no podia ser més clar: és hora de recuperar el poder adquisitiu dels salaris i millorar les condicions de treball, d'erradicar la precarietat laboral instal·lada en alguns sectors, de potenciar la igualtat real a les empreses i seguir defensant unes pensions públiques dignes. Una reivindicació que va centrar les diferents accions convocades a les quatre capitals de província en el marc de la jornada de mobilització del dia 22 de maig, amb el lema “Ara ens toca a nosaltres”.

més informació »

CCOO advertim la patronal UPM que si no desbloqueja la negociació, ens trobarà en la confrontació

Després de la reunió d'ahir de la comissió negociadora, ha quedat palesa un cop més la manca de voluntat patronal per avançar en la negociació del Conveni del metall de Barcelona. Davant aquest escenari, la patronal no ens deixa altra opció que iniciar accions reivindicatives per deixar-li clar que aquest no és el camí i que no ens conformarem amb qualsevol acord. Volem un conveni en consonància amb la realitat dels sectors metal·lúrgics.

més informació »

La Seguretat Social dona d'alta els falsos autònoms de Servicarne a les empreses càrnies on opera la falsa cooperativa

L'ofensiva de CCOO contra la precarietat, el frau i l'explotació laboral a través de les falses cooperatives de treball associat del sector carni, comença a donar resultats positius. La Tresoreria General de la Seguretat Social, arrel de l'actuació de la Inspecció de Treball, ja està notificant a les persones associades a Servicarne que ha estat víctimes d'un frau en la contractació sota la figura de falsos autònoms. Tal i com es va reclamar des de CCOO, a aquests treballadors i treballadores se'ls està donant d'alta a les empreses càrnies on operen sota el règim general de la Seguretat Social.

més informació »

CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona homenatja la històrica sindicalista Teresa Cortina

Demà divendres, 11 de maig, a les 17 hores, a la Nau Gaudí de Mataró (c/ Cooperativa, 47).

més informació »

El treball sindical contra la precarietat a les càrnies comença a donar nous fruits

CCOO d'Indústria valorem positivament l'actuació de la Inspecció de Treball, que ha obligat la falsa cooperativa Clavial a regularitzar 500 treballadors i treballadores, que fins ara tenia com a falsos autònoms i han passat a ser personal assalariat de la mateixa cooperativa. CCOO d'Indústria seguirem treballant en aquesta línia de denúncia per la desqualificació d'aquestes falses cooperatives de treball, com en l'expedient a Terfrisa, i que s'apliqui el conveni del sector al conjunt de treballadors i treballadores, per acabar amb la precarietat i les males praxis existents actualment.

més informació »

Aturades a SEAT per la mort d'un treballador

Davant el lamentable accident laboral mortal ocorregut dilluns, les representacions sindicals de SEAT i Acciona han decidit convocar aturades a tots els centres de treball de SEAT com a mostra de condol per la mort d'aquest company i per reivindicar una major seguretat per al conjunt de treballadors i treballadores que desenvolupen la seva activitat a les instal·lacions de SEAT.

més informació »

CCOO lamenta profundament l'accident laboral mortal ocorregut ahir a les instal·lacions de SEAT

CCOO exigeix celeritat a la Inspecció de Treball en la investigació oberta per aclarir les circumstàncies de l'accident, en el qual va morir un treballador de l'empresa Estudios y Contratas Silvicolas, subcontractada per Acciona, i determinar si es complien les mesures de seguretat necessàries per desenvolupar l'activitat sense riscos. Així mateix, CCOO adverteix que prendrà les accions oportunes per depurar responsabilitats, un cop es tanqui la investigació, i evitar nous accidents.

més informació »

Dilluns 23, treballadors i treballadores d'Endesa es concentraran a Madrid davant la seu de l'empresa

Coincidint amb la celebració de la Junta General d'Accionistes, CCOO, UGT i SIE convoquen els treballadors i treballadores d'Endesa de tot l'Estat a una gran concentració davant la seu principal de la companyia a Madrid per denunciar la situació d'incertesa derivada de les polítiques de la multinacional italiana Enel, que ostenta el 70% del capital d'Endesa. Els sindicats denuncien que, en la negociació oberta del V Conveni marc d'Endesa, Enel pretén continuar precaritzant les condicions laborals i augmentar les retallades als treballadors i treballadores, en un marc de beneficis econòmics i increment de les retribucions dels directius.

més informació »

Davant l'immobilisme de la patronal UPM, comencem a tensar el sector

Ahir, 18 d'abril, va tenir lloc la quarta reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Barcelona, en la qual va quedar palesa la manca de voluntat negociadora de la patronal UPM i la seva falta de sensibilitat sobre el contingut de les nostres propostes. Aquest immobilisme patronal ens porta a tensar el sector i fer una crida a la mobilització.

CCOO exigeix al Ministeri d'Ocupació que tanqui l'expedient de Servicarne

El sindicat adverteix que s'estan produint moviments de plantilles d'unes empreses a altres per eludir l'acció de la Inspecció de Treball.

Altres notícies »