CCOO acorda anar a la vaga convocada del 24 al 29 d’abril al servei de medi ambient i neteja de Barcelona

Les quatre seccions sindicals de CCOO als serveis de medi ambient i neteja de la ciutat Barcelona, acorden anar a la vaga convocada del 24 al 29 d’Abril.

Després de dies sense reunions, ahir 19 d’abril de 2022 a les 17.00 hores de la tarda, vam rebre de les empreses que presten els serveis de neteja viària, recollida i mediambient a la ciutat de Barcelona, una convocatòria urgent per a reunir la comissió paritària del conveni i tractar els increments corresponents als anys 19, 20 i 21.

Avui en la reunió convocada, la representació empresarial s’ha atrevit a presentar dues propostes per “desbloquejar” la negociació, propostes que consisteixen en el següent:

● Acordar els increments per a 2019 i 2020, acordar una pujada del 0,3% i continuar negociant els increments de 2021.

● La segona, és sacrificar els dos primers anys d’increment i amb això, poder tenir un increment major que arribaria al 3,1%, o al voltant del 3,1%.

Totes dues propostes són insultants per a les persones que negocien i per al conjunt de treballadors i treballadores, més encara a les portes d’una convocatòria de 5 dies de vaga i tenint en compte que es porten tres anys sense increment salarial.

En aquest context, i donades les circumstàncies, les quatre seccions sindicals de CCOO han acordat donar suport a la vaga convocada del proper 24 al 29 d’Abril.

Des de CCOO no acceptarem uns salaris que condemnen als treballadors i treballadores a condicions laborals de misèria.