NOTA INFORMATIVA DELS SINDICATS UGT, CCOO I INTERSINDICAL DE LES ESTACIONS D ESQUÍ DE FERROCARRILS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

Els comitès d’empresa de la Molina i Espot i Port-Ainé volem informar de la situació de no avenç de les negociacions per al nou conveni laboral de Turisme i Muntanya de FGC.
Les negociacions es van iniciar aquesta tardor, en acabar la negociació del conveni de Línies Metropolitanes de FGC, després de prorrogar l’anterior conveni des del 2012. Tot i la promesa de l’empresa que seria una cosa àgil i que podia estar tancada en un mes, ens hem trobat que la seva estratègia, després de rebre la plataforma on es recollien les propostes de millora, ha estat la de tractar temes poc importants i sense aprofundir en cap d’ells en les primeres reunions, per tal d’acabar l’any 2022 sense cap mena d’acord i poder tancar l’any econòmic.

A més FGC s’ha negat a reservar una partida per pagar l’antiguitat dels Fixos Discontinus, que va canviar per llei amb la reforma laboral del Govern Espanyol del mes de març, amb l’argument que s’està estudiant com afectaran els canvis. Després d’això els comitès d’empresa de les estacions de Ferrocarrils, vam convocar assemblees de treballadors i treballadores on es va informar de la situació i es van valorar els passos a seguir a partir d’ara. Tot i que les mobilitzacions i vagues durant aquestes festes de Nadal es van valorar, es va decidir de donar l’enèsima mostra de confiança a la representació de l’empresa, esperant que amb el nou any es vegi un canvi en la voluntat d’avançar i una agilització de les negociacions durant aquest mes de gener, abans que els treballadors i treballadores perdem l’oportunitat d’organitzar mobilitzacions durant la temporada alta del mes de febrer.