Les persones en situació d’atur es veuran greument perjudicades per la retallada social que significa la reforma laboral.
CCOO, malgrat compartir la necessitat de contenció del dèficit públic, no comparteix en absolut les últimes mesures adoptades pel Govern, ja que entén que són socialment injustes i que afecten greument a les persones més necessitades, com per exemple, les persones aturades.
CCOO aposta per incrementar les prestacions socials a canvi d’augmentar els ingressos a través d’aplicar reformes fiscals sobre els sectors financer i bancari, recuperar l’impost del patrimoni, reforçar la progressivitat fiscal i combatre efectivament l’economia submergida i el frau fiscal.
CCOO exigeix menys reformes laborals i millors serveis públics d’ocupació. L’actual reforma laboral és un greu problema per al servei públic d’ocupació, ja que augmenta el poder a les ETT i a les agències privades de col•locació, totes elles, amb poca visió social i molt ànim de lucre.
CCOO denuncia que la reforma del mercat laboral que ha dut a terme el Govern no facilitarà la creació d’ocupació estable, ja que incentiva que les empreses continuïn amb la seva estratègia de competir amb baixos costos laborals, fomenta la contractació temporal i abarateix l’acomiadament.
