JOURNÉES CULTURELLES ET RÉPUBLICANES TRANSPYRÉNÉENNES

JOURNÉES CULTURELLES ET RÉPUBLICANES TRANSPYRÉNÉENNES. Dans le pas de la résistance Espagnole (14 de maig al 18 de juny)

El 21 de maig de 2022 a Le Boulou (El Voló) Es van celebrar les JOURNÉES CULTURELLES ET RÉPUBLICANES TRANSPYRÉNÉENNES-

A primera hora es va fer una ofrena floral a l’estació de Tren de Le Boulou en record dels Republicans Espanyols, que van lluitar per França.

07

Després es van celebrar les conferències i presentacions de les feines que han fet els diferents Amicals de França i Espanya. Entre aquestes les de:

«Amicale Anciens Guérrilleros Espagnols-FFI» o «La gavilla verde»

Es van passar antigues pel·lícules de l’època i recuperació d’antics camins utilitzats pels republicans, el maquis i passadors, amb la intenció d’unir-los i fer conèixer a les noves generacions que descobreixin part de la nostra historia amaga. Recordem que aquestes valentes persones (maquis) van preparar un intent de recuperar els territoris ocupats pel regim feixista.

Les jornades és poden resumir en la voluntat de posar la primera pedra (que ja fa anys que donem forma) d’un projecte de més abast, que té com referent els passos de frontera, dels nostres avantpassats en la trajectòria política-sindical, fixant-nos en les persones del territori, oblidades en les pàgines de la història escrita, però no en la “memòria viva”.

També es vol recordar que a l’altre costat, al Vallespir, tenim pàgines de la nostra lluita per llegir, és per això que la confluència de moltes entitats als dos costats del Pirineu avalen un bon projecte.

També es pot encara gaudir de l’exposició de gravats del camp Vernet Arieja, al museu i cap a les 12:30 hores dels actes previstos i exposats al programa adjunt.

14
4