Èxit en la vaga de l’empresa Douglas

Avui, el primer dia de vaga a comarques gironines, s’ha saldat amb un seguiment del 100% de la plantilla.

El sindicat va presentar davant el SIMA (sistema d’Interconfederal de mediació i Arbitratge) la convocatòria de vaga pels dies 13, 16 i 20 d’abril com a forma de protesta davant de les mesures desproporcionades i la manca d’acreditació, per part de l’empresa, de les causes per acomiadar 1.000 persones treballadores, el tancament de 129 botigues i la modificació de les condicions de treball.

Orígens del conflicte

Davant l’incompliment sistemàtic dels acords entre l’empresa i els agents socials, la negativa de Douglas a negociar i la manca de documentació que acrediti les mesures que l’empresa vol dur a terme, a CCOO no li va quedar cap més remei ni opció que la convocatòria de tres dies d’aturades de 24 hores que afectaran la xarxa de botigues, oficines i magatzems.

Amb data 23 de març del 2021, es va subscriure un acord en el marc del procediment d’acomiadament col·lectiu realitzat per l’empresa Douglas aquell mateix any. En aquest acord es va establir l’anomenada Clàusula de Garanties per impedir una nova reestructuració de personal tan dramàtica com la que s’acabava de tancar. L’empresa ha ignorat completament aquesta garantia que va oferir al sindicat, i aquest incompliment de l’acord és una cosa que no tolerarà CCOO.

A més, a les negociacions dutes a terme, Douglas ha manifestat la seva intenció d’eliminar el pagament extraordinari per caps de setmana per a tota la plantilla, implantar un sistema de torns i eliminar el plus de nocturnitat per a la plantilla de magatzem. D’altra banda, l’empresa també vol modificar el sistema d’incentius de botigues introduint criteris completament subjectius que realment impedeixin el pagament d’aquesta variable. Introdueixen objectius totalment inassolibles per al pagament de les comissions, com a exemple van demanar un creixement mitjà de la venda en un 23% per al primer trimestre de l’any 2022.

CCOO ratifica amb aquests fets que la línia empresarial de Douglas passa única i exclusivament per la precarització i mercantilització dels drets de la classe treballadora. Una mica contraposat al que fa amb la direcció, a la qual l’any passat va pagar un total de 131.000 € a l’any per acabar amb l’empresa líder al sector en un termini de tan sols 5 anys.

Per al sindicat, el cas de Douglas ha de marcar un punt d’inflexió a l’hora de defensar els drets dels i les treballadores i per això, avisa, posarà en marxa tota l’artilleria de què disposa el sindicat: legal, mediàtica i de mobilització.

277781569 127714363183277 3443132355534952992 N