Els conductors de Calsina Carré faran una aturada de 24 hores davant dels incompliments de l’empresa

Durant el dia d’avui ha tingut lloc la mediació al TLC de Girona per evitar la vaga a Transports Calsina Carré de Pont de Molins (Alt Empordà).

El col·lectiu de conductors de l’empresa, uns 52 treballadors, va convocar vaga davant de la negativa de la direcció de l’empresa a aplicar el 7,5 % de pujada fixada en el conveni per al salari base i el plus de conveni a la resta de conceptes salarials d’aquest col·lectiu, com són els plusos variables que el conveni deixa a la negociació en el si de les empreses.

La convocatòria es fa després de mesos de negociacions entre les parts i davant de la intransigència de l’empresa que pretén canviar la totalitat del sistema retributiu que històricament s’ha aplicat. Val a dir que aquest col·lectiu, el 2008, va acceptar una retallada del 38 % d’aquestes variables i que malgrat reiterades promeses no s’ha recuperat mai.

Es tracta d’una convocatòria de 24 hores d’aturades que es faran el dilluns dia 19, i que es podria anar repetint cíclicament fins a arribar a assolir els objectius reclamats pels conductors de l’empresa.

Barcelona, 16 de setembre de 2022