CCOO de Catalunya condemna l’assassinat d’una dona a Maçanet

CCOO de Catalunya condemna l’assassinat masclista el passat dia 16 a Maçanet, un nou cas de feminicidi familiar, comès pel fill de la dona assassinada.

El feminicidi familiar és el segon tipus de feminicidi més comú i durant els últims anys experimenta una tendència a l’alça. L’any 2010 no suposava més d’un 5 % dels casos i el 2020 el percentatge va pujar fins al 20 %.

Els matricidis en concret, la violència comesa pel fill, home, contra la mare, dona, suposen avui el 8,5 % del total de feminicidis.

Les violències vers les dones se sustenten en l’estructura patriarcal i profundament masclista, encara avui, de la nostra societat. Es basa en el sexisme fonamentat en la construcció dels estereotips des del gènere. Un gènere que oprimeix, cosifica, sexualitza i relega les dones al rol reproductiu.

CCOO de Catalunya mostrem el nostre ferm compromís amb la lluita contra qualsevol tipus de violència vers les dones. Seguirem exigint, dia rere dia, la suma dels esforços col·lectius perquè des de totes les organitzacions polítiques i socials col·laborem conjuntament en la construcció d’una societat en què les dones i les nenes puguem viure lliures i sense por.

Volem deixar palès el nostre rebuig i la nostra condemna per qualsevol tipus de violència masclista i fer una crida a la unitat de tota la societat i a l’eficàcia del poders públics per lluitar activament contra aquest flagell. Ens continuen assassinant només pel fet de ser dones.

Volem expressar el nostre condol. Per això, avui dilluns, 18 de juliol, a les 12 h, a Via Laietana, 16, farem un minut de silenci per fer un sincer homenatge a la víctima i al seu entorn.

CCOO de Catalunya recorda que compta amb el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) en l’àmbit laboral, per a qualsevol tipus de discriminació que pateixi una dona, així com les Portes Violetes, que són serveis d’atenció, assessorament i acompanyament a totes les dones víctimes de violència masclista.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de juliol de 2022