Assolit un acord a Nestlé España que garanteix el manteniment dels llocs i les condicions de treball

CCOO fa una valoració positiva de l’acord assolit ahir amb la direcció de Nestlé España, amb el qual es garanteix el manteniment dels llocs de treball i de les condicions laborals de les persones afectades per la decisió de la companyia de deslocalitzar la secció de fabricació de descafeïnat de la planta de Girona a una altra que la multinacional té al Vietnam. Un acord que ha estat acceptat per la plantilla afectada per aquesta decisió.

Després de tot un dia de reunió, finalment l’empresa va acceptar el manteniment de tots els llocs de treball i del nivell salarial, la categoria professional i les condicions laborals de les persones afectades. L’empresa també es compromet a passar a contractes indefinits els contractes laborals amb una antiguitat mínima de nou mesos, i a donar prioritat en les noves contractacions al personal eventual amb menys de nou mesos d’antiguitat. L’acord també garanteix que les persones afectades no podran ser acomiadades durant els propers dos anys per inadaptació al nou lloc de treball i els ofereix l’opció d’acollir-se a una indemnització per acomiadament improcedent.

Just abans de l’inici de la reunió, la plantilla es va concentrar a les portes de la fàbrica de Girona per manifestar el seu suport al comitè d’empresa en les reivindicacions de no deslocalització d’aquesta secció i el manteniment dels llocs de treball d’aquesta branca productiva. Una vegada més, ha quedat demostrat que la lluita serveix, ja que gràcies a la pressió de la mobilització s’ha pogut arribar a un acord per al manteniment dels llocs de treball i dels salaris.

El comitè d’empresa espera que la via institucional que van obrir amb la reunió que van mantenir la setmana passada amb representants dels diferents grups parlamentaris serveixi  perquè la companyia reconsideri la seva decisió i faci marxa enrere.

Barcelona, 25 d’octubre de 2022