Mor Paco Antequera, històric fundador de CCOO a Blanes

CCOO de Catalunya lamenta la mort de Paco Antequera Barbero, històric fundador de CCOO a Blanes, que ens ha deixat el passat 24 de febrer a l’edat de 85 anys. Aquest veterà sindicalista i militant comunista de la ciutat gironina de Blanes, havia fundat l’agrupació local del PSUC l’any 1963 i CCOO d’aquesta població l’any 1967.

En Paco Antequera havia nascut a Lobras, a l’Alpujarra de Granada, l’any 1934. Amb només 20 anys, l’any 1954, va emigrar a Blanes on va començar a treballar a la construcció de la línia fèrria de Mataró a Blanes. Després va entrar a treballar a l’empresa del sector tèxtil SAFA, però l’any 1963, coincidint amb l’inici de la seva militància política es va ocupar novament a la construcció des d’on va desenvolupar la seva tasca sindical. En Paco era membre d’una àmplia família formada per set germans.

L’any 2013 va rebre un merescut homenatge on van ser presents rellevants persones de la història del sindicalisme i l’esquerra política com Paco Frutos, exsecretari general del Partit Comunista d’Espanya o els exsecretaris generals de CCOO de Catalunya, José Luis López Bulla, Joan Coscubiela i Joan Carles Gallego.