Les direccions de diferents centres i serveis d’atenció a la infància de Girona, majoritàriament de la Fundació Resilis, munten una carpa per protestar per les condicions laborals de les plantilles

Avui dilluns, 27 de gener, concentració de protesta davant la seu de la Generalitat a Girona (plaça Pompeu Fabra, 1)

Durant tota la setmana, la plantilla de la Fundació Resilis i d’altres entitats, que gestionen els centres d’atenció a la infància a Girona, traslladaran part de la seva activitat a una carpa que han muntat les direccions de les empreses davant de la seu de la Generalitat a Girona per denunciar la situació de precarietat que viuen:
– No cobren des de fa anys les nòmines dins del termini i en la forma escaient.
– En 10 anys han perdut el 26,89 % del poder adquisitiu.
– Ofereixen el mateix servei que els centres públics, però amb menys recursos.
– La Generalitat ha congelat el preu que paga a les entitats, la qual cosa ha posat en risc la seva viabilitat i les condicions laborals dels professionals que hi treballen.

Per revertir aquesta situació, la plantilla demana que el Govern de la Generalitat i el Parlament consensuïn una partida en els Pressupostos per incrementar els recursos per a l’atenció a la infància i l’adolescència, i passin a ser centres concertats de la Generalitat i que aquesta assumeixi les nòmines dels professionals. Mentre això no es doni, caldrà garantir que els treballadors i treballadores del sector cobrin dins el termini legal.

Avui dilluns a les 11.30 hores s’atendrà als mitjans de comunicació a la carpa (plaça Pompeu Fabra, 1).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de gener de 2020