Avui dilluns, 27 de gener, concentració de protesta davant la seu de la Generalitat a Girona (plaça Pompeu Fabra, 1)

Les direccions de diferents centres i serveis d'atenció a la infància de Girona, majoritàriament de la Fundació Resilis, munten una carpa per protestar per les condicions laborals de les plantilles

Durant tota la setmana, la plantilla de la Fundació Resilis i d’altres entitats, que gestionen els centres d’atenció a la infància a Girona, traslladaran part de la seva activitat a una carpa que han muntat les direccions de les empreses davant de la seu de la Generalitat a Girona per denunciar la situació de precarietat que viuen:
- No cobren des de fa anys les nòmines dins del termini i en la forma escaient.
- En 10 anys han perdut el 26,89 % del poder adquisitiu.
- Ofereixen el mateix servei que els centres públics, però amb menys recursos.
- La Generalitat ha congelat el preu que paga a les entitats, la qual cosa ha posat en risc la seva viabilitat i les condicions laborals dels professionals que hi treballen.

Per revertir aquesta situació, la plantilla demana que el Govern de la Generalitat i el Parlament consensuïn una partida en els Pressupostos per incrementar els recursos per a l’atenció a la infància i l’adolescència, i passin a ser centres concertats de la Generalitat i que aquesta assumeixi les nòmines dels professionals. Mentre això no es doni, caldrà garantir que els treballadors i treballadores del sector cobrin dins el termini legal.

Avui dilluns a les 11.30 hores s’atendrà als mitjans de comunicació a la carpa (plaça Pompeu Fabra, 1).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de gener de 2020