La Secció Sindical de CCOO a Nestlé Girona denuncia que l’empresa està represaliant la plantilla per la lluita que va suposar la signatura del nou conveni

Concentració avui, des de les 12 h, a les oficines centrals, a Esplugues

Des de la Secció Sindical de CCOO de la fàbrica de Nestlé de Girona volen denunciar un fet desafortunat, i a la vegada vergonyós, que han viscut a fàbrica el passat 22 de març.

El Departament de Recursos Humans de fàbrica va decidir acomiadar un treballador, fonamentant-se en l’article 52.D de l’Estatut dels treballadors (“Por faltas de asistencia al trabajo, aun justificadas pero intermitentes […]”).

Els diversos intents de negociar la readmissió amb Recursos Humans de fàbrica, amb la direcció, inclòs amb el Departament de Recursos Humans de Nestlé Espanya, han estat infructuosos. Uns i altres s’han passat la pilota.

El passat 3 d’abril vam fer una concentració a la porta de fàbrica. Avui, 11 d’abril, farem una altra concentració a les portes d’oficines centrals de Nestlé, a Esplugues de Llobregat -c/ Clara Campoamor, 2-, de 12 a 14 h.

L’empresa és coneixedora del problema de salut d’aquest treballador. Per tant podem fer tres lectures d’aquest acomiadament:
– És un acomiadament per motius econòmics.
– És un acomiadament que alerta la resta de treballadors que estar de baixa pot ser motiu d’acomiadament objectiu.
– És un acomiadament reaccionari per signar un conveni que, entres altres coses, ha aconseguit una cosa  històrica que és cobrar totes les baixes al 100 % i una pujada del 3 % més l’IPC al llarg de 5 anys.

També volem expressar que Nestlé fa anys que no és una empresa que representa el seu logo: uns ocells al niu i una mare que els alimenta.

Nestlé exhibeix de manera exuberant i presumida relats com “Nestlé: una empresa inspirada en las personas” i “Relaciones personales basadas en la confianza y el respeto mutuo”. És evident que aquesta mesura va en contra de l’esperit de Nestlé, i la Secció Sindical de CCOO farà tot el que sigui possible per girar la situació i mostrarà el seu rebuig als fòrums estatals i europeus corresponents.

Barcelona, 11 d’abril de 2019