Per la millora salarial i del conveni a Nestlé Girona

Posicionament de la Secció Sindical de CCOO

Adjuntem el posicionament de la Secció Sindical de CCOO a Nestlé Girona:

Ens agradaria compartir amb vosaltres la posició de la nostra secció sindical envers la polèmica de la darrera convocatòria de vaga per al dia 20 de febrer.

Després de la vaga del 24 de gener, el comitè d’empresa va establir un calendari d’accions lligades i vinculades a la negociació del conveni col·lectiu, el que es coneix com “dissenyar una estratègia”. Per la nostra part, CCOO vam defensar que decidís la plantilla de fàbrica, mitjançant votacions, quin dia creia més convenient convocar la següent vaga.

Aquestes accions i propostes van ser posades sobre la taula el divendres 8 de febrer en la reunió extraordinària del comitè d’empresa. Després d’un llarg i intens debat, es va arribar a l’acceptació, per unanimitat, de:
– Calendari d’actuacions per al febrer, març i abril.
– Convocatòria de vaga el 10 d’abril.
– Condició de convocar una vaga al març en cas de necessitat estratègica.

Arribats a aquest punt, ens agradaria aclarir alguns conceptes.

CCOO respecta la llibertat individual de vaga.

Ateses les circumstàncies i en el procés actual de la negociació del conveni col·lectiu, creiem estratègicament desafortunada aquesta darrera convocatòria unilateral de vaga per part d’una secció sindical, desvinculant-se dels acords presos amb la resta de comitè d’empresa, comitè de vaga i taula negociadora del conveni col·lectiu. I més quan no s’ha presentat cap estratègia per justificar i realitzar aquest gir, pocs dies després d’haver acceptat la planificació del comitè d’empresa. Entenem que aquesta vaga pot provocar una divisió entre els treballadors. Es perjudica la negociació del conveni i la relació entre els treballadors, segons donin suport a la vaga o no.

D’altra banda, voldríem transmetre un missatge de calma i paciència. Les negociacions tenen moments molt intensos, i moments en què es requereix molta calma. Ara mateix hem de ser pacients i pensar amb serenor quines volem que siguin les nostres passes per arribar a aconseguir el nostre objectiu: millora salarial i millora de les condicions socials del nostre conveni.

Quedem a la vostra disposició per resoldre qualsevol dubte que tingueu i us animem a participar activament i, sobretot, constructivament. Podeu contactar amb qualssevol dels que integrem la Secció Sindical de CCOO.

Barcelona, 13 de febrer de 2019