Les treballadores del servei d’atenció domiciliària es mobilitzaran per reclamar les pujades salarials pactades

Des de principis d’any les treballadores del SAD S21 amb la representació sindical de CCOO al capdavant de les negociacions, van insistir en la urgent necessitat de pujar els salaris. Davant la negativa de la direcció de la Fundació S21 de complir la pujada del 8% del conveni col·lectiu, es van produir diferents manifestacions.

Al mes de juliol es va signar l’acord on es reconeixia una nova organització del treball en el SAD i la possibilitat, mitjançant aquesta revisió, sol·licitar el complement salarial que permeti equiparar la pujada salarial del sector del 8% que contemplava el V Conveni Col·lectiu d’Atenció Domiciliària de Catalunya.

Des de llavors la direcció la Fundació S21 no ha executat aquest acord per la falta d’autorització de la Comissió de Retribucions i despeses de Personal de la Generalitat de Catalunya. La resposta de la Generalitat de Catalunya a aquesta autorització ha estat la següent:

Imatge

Creiem que la falta d’autorització provocarà que l’empresa deixi sense efecte l’acord signat al més de juliol i les treballadores tornin a la casella de sortida sense una solució per poder pujar el seu salari segons el seu conveni col·lectiu.

És per això, que el col·lectiu del SAD ha decidit tornar a mobilitzar-se el dia 20 de desembre  i recordar a l ’empresa que els acords i els convenis col·lectius estan per complir-los.