A la Mesa General no hi ha hagut cap possibilitat de negociació
davant la negativa de la representació del Govern de facilitar la informació
que hem demanat i per que s’han mostrat
inflexibles en les mesures que volen prendre i no han acceptat les nostre propostes per fer possible que els treballadors i
treballadores de la Generalitat cobrem de forma integra les retribucions de
l’any 20013.
Malgrat això ,fem propostes a
partir de les nostres dades.
D’aquestes dades es demostra que es possible cobrar la paga sense
comprometre la suficiència ni el bon funcionament dels Serveis Públics i Socials ni ,tampoc,
l’estabilitat pressupostaria.
La paga que ens volen retallar representa no
arriba als 400 milions d’Euros a l’any
2013.
La recuperació de l’impost de successions que
vol fer el govern l’estimen en 150 milions de recaptació ,se recuperen el
vigent a abans de l’any 2010
significaria recaptar 500 milions . Estem parlant de 350 milions que recaurien
en molts pocs contribuents i que reben herències elevades .
Només hem pogut accedir a conèixer a que es destina la meitat de la partida
destina a lloguers. El preu està molt per sobre de mercat . Pagant a preu de
mercat significaria un estalvi d’uns 172
milions .
Suprimir les jornades especials a partir de
cap de serveis en amunt podria significar … milions
La reducció de càrrecs de confiança i assessors ,només
en un 25% , suposaria uns 10 milions.
La reducció , a la meitat, de les despeses per incentius al rendiment i tasques extraordinàries
comportaria uns 35 milions
La previsió
d’ingressos que sembla estima el
govern per la imposició sobre dipòsits bancaris es d’uns 500 milions .
No tenim noticia de que el govern estigui fent
cap renegociació del deute amb entitats bancàries i empreses creditores per
reduir interessos i allargar terminis de retorn
. Estimem ( en termes de 2012) que cada punt de reducció
del tipus d’interès que paga el govern
de mitja (5’18%) pot significar un estalvi d’uns 330 milions .
La capacitat de despesa del govern es pot
incrementar en uns 200 milions per cada dècima
d’increment del sostre de dèficit a partir del 0’7%.
Només amb la suma del que renuncien a ingressar per successions,
el que es pot estalviar per lloguers ,la reducció de càrrecs de confiança i la racionalització
de les despeses per incentius i tasques extraordinàries representa uns 480 milions.
Si el
govern no pren aquestes mesures i no te en compte la variació del sostre de dèficit ,el
retallar-nos una paga es una opció política i no una necessitat
econòmica .
A mes
de la retallada econòmica als treballadors i les treballadores de la Sanitat
se’ls vol fer un còmput anual de la
jornada molt per sobre de la que tenen a l’actualitat amb l’objectiu es
desregularitzar la jornada i deixar de
contractar personal per determinats
horaris i serveis . La jornada màxima en
còmput anual per l’ICS no pot ser
superior a les 1599 hores , en horari diürn i de 1445 en nocturn .
El
Govern de la Generalitat es dels pocs que retalla i es el que mes
retalla. Nomes altres tres comunitats autònomes retallen (Andalusia, País
Valencia i Murcia ) i totes ho fan en menor proporció.
MESURES DE CONCILIACIÓ Propostes de CCOO
MESURES DE CONCILIACIÓ
La conciliació de la vida laboral familiar i
personal és un dret de ciutadania i una
necessitat social.
Equiparar els dret entre els diferents col·lectius en funció de
les diferents realitats de sectors i professions, mantenint els drets específics actuals. Racionalitzar
la utilització d’aquests drets .
La funció de la MGFP
és negociar els drets comuns
mínims per a tots els col·lectius i
traslladar a les meses sectorials o de conveni , la negociació dels propis i específics de cada sector .
Les propostes
de mínims comuns són:
Recuperació dels dies anuals retribuïts
d’assumptes personals, suprimits per la
Llei 5/2012 i el Real Decreto 20/2012.
Per motius de salut sense que requereixi IT, sens perjudici de mantenir la
regulació actual que millora aquests mínims en els diferents sectors, els
treballadors i treballadores disposaran fins
a 45 hores l’any , que podran utilitzar-se de forma consecutiva de fins 3 dies.
Els dies no retribuïts de llicència per assumptes personals podran utilitzar-se sense agrupament mínim.
El temps necessari per visites mèdiques.
El temps necessari per proves diagnòstiques
pròpies o de familiar de primer grau
Per cirurgia major ambulatòria pròpia o d’un
familiar de primer grau .
Aplicació de l’article 49.E de l’EBEP, ampliat
als casos de malaltia greu d’un familiar de primer grau.
Aplicació de l’article 48.J de la Llei de
Conciliació de la vida familiar i laboral
Flexibilitzar
fins a 30 dies el termini per a la utilització de permisos per
naixements, adopcions , hospitalització (encara que ja s’hagi donat l’alta
hospitalària…), etc…
Utilització de fins a 7 dies de les vacances
fora del torn habitual.
Compliment del Real Decreto de Riesgos
Biológicos 664/1997
La resta de mesures s’ha de plantejar a cada
mesa sectorial , en aquest sentit demanen la reunió urgent de les meses sectorials
per negociar els temes específics de
conciliació.
Això ja serien exemples per a les meses sectorials.
Pel que fa
al Personal Tècnic i
Administratiu
Possibilitat d’acumular les hores de les
tardes de vigília en una borsa d’hores pel gaudiment en un altre moment.
La flexibilitat diària de 2 hores i 30 minuts podran
ser recuperades en còmput setmanal