Posicionament de CCOO amb relació a les manifestacions del candidat de Junts a l’alcaldia d’Artés

Des de la secció sindical de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, majoritària a l’Ajuntament d’Artés, així com des de la totalitat de l’estructura del sindicat, majoritari també al conjunt de les administracions públiques, volem expressar la nostra profunda preocupació per les expressions de Josep Antoni Rescalvo Zapata, candidat de Junts a l’alcaldia d’Artés. En un dels seus vídeos de campanya, utilitza el mateix discurs de la por que la ultradreta, afirma que hi ha un 10% de la població del municipi que viu en situació d’ocupació delinqüencial i acusa una persona treballadora del consistori d’aquesta situació.

Tot i que l’eslògan de Junts és “gent de debò”, en tot això no hi ha res “de debò”, només mentides, falses acusacions dirigides a una persona, i voluntat de contagiar una por irracional a la població del seu municipi per tal d’esgarrapar uns quants vots des d’una falsedat política molt evident.

És a més d’una baixesa moral significativa el fet que acusi el personal municipal, i més concretament a una treballadora social, com a responsable de la situació. Ni tan sols entra en la batalla política demanant responsabilitats, ni exposa com millorarà els serveis socials ni les polítiques d’habitatge a Artés, només acusacions individuals, mentides i ficar la por a cos.

Les paraules del candidat demostren ignorar per complet fins i tot la ponència política de Junts, que tantmateix diu:

«El nostre estat del benestar ha patit embats molt seriosos en els darrers temps, que han comportat situacions intolerables d’infrahabitatge, de famílies amb infants a càrrec que no tenen cobert ni el més bàsic»

«Per això ens calen recursos econòmics, estructurals i sistèmics i bons professionals, que ja tenim, i que hem de reconèixer en la seva tasca. Els serveis socials han de disposar de recursos suficients per actuar de manera preventiva i coordinada amb les altres polítiques de benestar social (salut, educació, habitatge, treball, cultura, justícia…).»

«La garantia dels drets bàsics, com l’alimentació, habitatge, drets energètics, transport, material escolar, accés al lleure educatiu i evitar la bretxa digital.»

Des de CCOO mostrem la nostra indignació i preocupació davant d’aquests tipus de declaracions que utilitza el mateix discurs de la ultradreta en matèria d’habitatge, i que a més, no especifica com actuaria, en el cas que tingués responsabilitats a l’ajuntament, amb les famílies que es trobin en situació de vulnerabilitat pel que fa al seu dret a tenir un sostre digne.

És d’una mirada miop no tenir en consideració que una part important de la població té grans dificultats per accedir a un habitatge, en moltes ocasions veiem com el sou de moltes persones no permet fer front als preus dels lloguers o de les hipoteques, i que, el recent augment de la inflació i dels interessos hipotecaris només fan que agreujar aquesta situació.

Al nostre país, les polítiques públiques d’habitatge han anat orientades durant dècades (amb governs de Junts i de Convergència) a la compra, no al lloguer. Com que no disposem d’una bossa d’habitatges de propietat pública per gestionar lloguer social, les administracions, i especialment les entitats locals, es troben en situacions molt complexes per donar solucions habitacionals a la ciutadania.

Des de CCOO volem manifestar el nostre suport al personal treballador de l’Ajuntament d’Artés, a qui animem a continuar amb la seva funció de servei públic tot garantint els drets de la ciutadania que tenim recollits a la normativa, i especialment a la treballadora social que injustament està sent atacada de manera individual per motiu de fer la seva feina. Més polítiques d’habitatge, més recursos a destinar, i més serveis públics és el que cal.