No més agressions al personal ferroviari!

Des del sector Ferroviari de FSC-CCOO llancem una campanya en la qual fem una crida a la ciutadania perquè exigeixi serveis públics de qualitat respectant a les persones treballadores, a les quals animem a denunciar aquestes agressions, i requerim a les empreses mesurades de prevenció i protecció.

Les agressions que sofreix el personal ferroviari, principalment el que treballa de cara al públic, són motivades en nombroses ocasions com a reacció a la mala gestió i al mal servei que les empreses o administració ofereixen. La supressió de serveis, els retards i les anomalies, units a la desinformació que tenen treballadors/as i ciutadans/as quan aquests fets es produeixen, generen violència contra la baula més feble i exposat de la cadena de responsabilitat. El mateix acompliment de les seves funcions laborals -vetllant per la seguretat, el benestar i el bon ús d’espais compartits- suposa en si un risc de sofrir conductes violentes físiques o verbals amenaçadores, intimidatòries i abusives.

Sabem que l’educació cívica, la informació, el coneixement i la consciència ciutadana són la millor prevenció davant aquesta amenaça de terror laboral. Però també és de vital importància la prevenció i la protecció que les empreses estan obligades a proporcionar per llei a les seves plantilles.

La problemàtica a la qual ens enfrontem té un doble vessant: d’una banda, el preocupant increment d’agressions rebudes pel personal ferroviari i, per una altra, la falta de denúncies de les persones afectades a causa de la seva normalització. Així, ens trobem que el nombre d’agressions reals excedeix considerablement al nombre de denúncies registrades en les empreses ferroviàries.

Des de FSC-CCOO, llancem en els centres de treball i en les xarxes socials la campanya “No més agressions al personal ferroviari! #StopAgresiones”, amb la qual fem una crida a la ciutadania perquè s’informi, exigeixi i reclami, però també perquè canalitzi adequadament la seva indignació i/o frustració. Els usuaris i usuàries han de ser conscients que la cara del servei gairebé mai és responsable de les situacions que sofreixen a causa de la falta d’inversió, previsió, planificació i gestió per part de polítics i empresaris. A més, també en el marc de la campanya, demanem a les i els treballadors que denunciïn davant qualsevol mena d’agressió. Finalment, exigim mesures de prevenció i protecció a les empreses, i que donin compliment als protocols contra agressions externes negociats amb la Representació Legal de les Persones Treballadores (RLPT), perquè no és tolerable que estigui en risc la integritat física i moral dels ferroviaris i ferroviàries per complir amb el seu treball.